دولت انگلستان به کودکان تضمین می دهد!

دولت انگلستان به تازگی یک طرح پیشنهادی ارائه کرده است که در سامانه آموزش و پرورش این کشور دگرگونی های بزرگی پدید می آرود و به کودکان و پدر و مادرها برای برخورداری از آموزش و پشتیبانی مناسب،‌ تضمین می دهد.

این طرح با شعار "کودک شما، مدرسه های شما، آینده ما: سامانه آموزش و پرورش خود را با قرن ۲۱ هماهنگ کنیم!"، قصد ایجاد اصلاحات برای برطرف کردن مشکلاتی دارد که هر روزه مدرسه ها با آن ها روبرو هستند. اما مهم ترین بخش آن تضمین و تعهدهایی است که دولت درباره برخورداری کودکان از آموزش مناسب به خانواده ها می دهد.
به این ترتیب دولت به دانش آموزان تعهد می دهد که از توانایی ها و علاقه هریک از آن ها، با فراهم کردن امکانات آموزشی مناسب با علاقه و استعدادشان پشتیبانی کند. هم چنین تعهد می دهد که در آموزشگاه ها با دانش آموزان به خوبی رفتار شود و آن ها از امنیت و نظم در کارها برخوردار باشند، بتوانند دیدگاه ها و نظرهایشان درباره موضع های مختلف را به آزادی ابراز کنند و از بهداشت و رفاه مناسب بهره ببرند.

دولت انگلستان به کودکان تضمین می دهد

 دولت به دانش آموزان قول می دهد که دانش گسترده و کارامدی برای زندگی و پرورش توانایی های آن ها در اختیارشان قرار دهد، از شیوه های آموزشی همسو با توانایی ها و نیازهای آن ها استفاده کند، میزان رشد آن ها را به طور مداوم  ارزیابی کند و درصورت نیاز امکانات بیشتری را برای آن ها فراهم کند. در این میان ورزش و فعالیت های هنری و فرهنگی از قلم نیفتاده اند. دولت تعهد می دهد برای هر کودکی که به مدرسه می رود فرصت و امکانات ورزشی و فرهنگی مهیا کند تا بتوانند در فعالیت های گوناگون هنری و فرهنگی شرکت کنند.
به پدر و مادرها هم تضمین داده می شود که با در اختیار قرار دادن اطلاعات مورد نیاز برای ارتباط بهتر با کودکانشان از آن ها پشتیبانی شود و در ارتباطی دوسویه و مناسب با مدرسه قرار بگیرند. در این سامانه جدید مدرسه ها هم با یکدیگر در ارتباط قرار می گیرند تا از نوآوری ها و تجربه های یکدیگر بهره ببرند. به این ترتیب در سامانه آموزشی دوره دبستان و راهنمایی دگرگونی هایی ایجاد می شود تا هر کودک بتواند با توجه به توانایی هایش مهارت های مناسب را به دست آورد.
اما آموزگاران هم در برنامه جدید، باید همواره دانش و مهارت خود را به روز و کارامد نگه دارند چون گواهینامه ای که به آن ها اجازه می دهد در آموزشگاه ها کار کنند از حالت دائمی خارج شده و تجدید پذیر می شود.

Submitted by editor6 on