چهار میلیون كودك بازمانده از تحصیل در ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، ۴میلیون كودك ایرانی از تحصیل بازمانده‌ اند، در حالی كه وزارت آموزش و پرورش آماری از این كودكان ندارد.

به گفته معاون پیشین حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، آماری كه معاون نهضت سوادآموزی در باره وجود یك میلیون و ۸۰۰ هزار كودك لازم‌التعلیم بازمانده از تحصیل اعلام كرده اشتباه است. حسن الحسینی در این باره به خبرنگار مهر گفت براساس تحقیقاتی كه در زمان حضور او در آموزش و پرورش انجام شد، بیش از ۳ ‌میلیون دانش‌آموز بازمانده از تحصیل وجود داشت.

او بر این باور است كه هم‌اكنون نزدیک به 4‌میلیون نفر در سن تحصیل از آموزش بی بهره اند و این به معنای تزریق بی‌سوادی به جامعه است. این در حالی است كه براساس اعلام دفتر آمار وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته نزدیک به ۷۱۰ هزار دانش‌آموز در پایه‌های تحصیلی اول دبستان تا اول دبیرستان در امتحانات خرداد ماه تجدید و نزدیک به ۲۸۰ هزار دانش‌آموز نیز مردود شده‌اند.

این كارشناس مسائل آموزشی درباره علت افزایش تعداد بازماندگان از تحصیل گفت:" خانواده‌های فقیر در شرایط سخت مالی قطعا همه درآمد خود را صرف هزینه‌های ضروری‌تر می‌كنند و بدین ترتیب فرزندان‌شان از تحصیل محروم می‌شوند."

هم‌اكنون نیز این وضعیت در كشور وجود دارد. معاون پیشین حقوقی وزارت آموزش و پرورش افزود: "با توجه به فقری كه در جامعه وجود دارد حتی اگر اعتبارات آموزش در سبد مصرف خانواده های ایرانی افزایش یابد تعداد بازماندگان از تحصیل بازهم بیشتر خواهد شد."

 

Submitted by admin on