جشنواره نمایش عروسكی کانون با "ماه پیشونی" آغاز می‌شود

با اجرای نمایش "ماه پیشونی" كار اعضای مركز شماره 20 كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان تهران، سیزدهمین جشنواره نمایش عروسكی مراكز كانون كار خود را آغاز می كند.

 مراسم گشایش این جشنواره كه در آن ۹ گروه نمایشی برگزیده مراكز كانون كشور با یكدیگر به رقابت می‌پردازند، ساعت ۹ صبح روز ۱۰ آذر در تهران آغاز می‌شود.

 میزبانی این جشنواره را مركز با سابقه‌  تئاتر كانون در پارك لاله بر عهده دارد و گروه‌های شركت كننده در دو روز نخست نمایش‌های خود را بر روی صحنه خواهند برد.

 سومین و آخرین روز برگزاری این جشنواره (۱۲ آذر) به اهدای جایزه به برگزیدگان و اجرای مراسم پایانی جشنواره اختصاص یافته است.

 جشنواره نمایش عروسكی كانون، امسال تنها شاهد بر روی صحنه رفتن نمایش‌هایی است كه اعضای كانون آن‌ ها را طراحی و اجرا می‌كنند.

 سال‌های گذشته آثار مربیان كانون نیز در این جشنواره اجرا می‌شد اما بر اساس گفته مسوولان كانون، قرار است یك سال در میان آثار اعضا و مربیان در جشنواره شركت داده شود.

 بر اساس این گزارش در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره جشنواره نمایش عروسكی علاوه بر پخش نماهنگ مخصوص جشنواره، معاون فرهنگی و مدیر مركز تئاتر كانون سخنرانی خواهند كرد و هیات داوران جشنواره به صورت رسمی معرفی خواهند شد.

 پس از مراسم افتتاحیه ابتدا نمایش ماه پیشونی ساعت ۱۱ به روی صحنه می‌رود و بعد از ظهر همین روز در ساعت ۱۴ نمایش "تولد" از مرکز شماره ۲ گنبد از استان گلستان، ساعت ۱۵ نمایش "آرزوی خط خطی" از مرکز فریمان، استان خراسان رضوی، ساعت ۱۶و سی دقیقه نمایش داستان حلزون" از استان گیلان و ساعت ۱۷ و سی دقیقه نمایش "یک تکه خاک خوب خدا" از شهر بردسیر استان كرمان در دو سالن گلستان و بوستان مركز تئاتر اجرا می‌شود.

 گروه‌های برگزیده شركت كننده در مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره نمایش عروسكی مراكز كانون در جریان برگزاری رقابت‌های استانی و منطقه‌ای كانون انتخاب شده‌اند.

 كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان پیش از این ۵ رقابت منطقه‌ای را در استان‌های مرکزی، کرمان، قم، مازندران و فارس برگزار كرد تا گروه داوری جشنواره متشكل از دکتر حسن دولت‌آبادی، منصور خلج و مجید قناد این ۹ گروه را شایسته حضور در رقابت‌های كشوری معرفی كنند.

 

Submitted by admin on