دو آموزگار کودکان با نیازهای ویژه یونسکو را دریافت کردند

دو زن پژوهشگر و آموزگار کودکان ناتوان ذهنی به خاطر یک عمر کوشش در زمینه آموزش به کودکان ناتوانان ذهنی، از یونسکو جایزه می گیرند.

جایزه یونسکو/امیر جابر الاحمد الجابر الصباح برای ترویج آموزش با کیفیت به ناتوانان ذهنی، برای سال ۲۰۰۹ به جودیت مک کنیز، از کشور آفریقای جنوبی پژوهشگر رشد کودکان که سال ها در زمینه آموزش به کودکان با ناتوانایی های ذهنی کوشش کرده و ریما هاتوم از کشور لبنان، آموزگار و مشاور آموزشی  کودکان با ناتوانایی های ذهنی اهدا می شود.

 این جایزه را یونسکو و دولت کویت از سال ۲۰۰۲، هر دو سال یکبار به دو فرد یا سازمان کوشنده در زمینه آموزش به افراد دارای ناتوانای ذهنی، یکی از کشورهای عربی و دیگری از دیگر بخش های جهان اهدا می کنند. هدف اهدای جایزه هم بالا بردن کیفیت آموزش به افراد ناتوان ذهنی در کشورهای عربی است. ارزش جایزه ۴۰ هزار دلار آمریکا است و بین دو برگزیده به طور مساوی تقسیم می شود.

دو برگزیده امسال این جایزه هر یک سال ها تجربه و پژوهش و تدرسی در مدرسه و دانشگاه درباره آموزش به کودکان با ناتوان ذهنی در کشورهای مختلف جهان را در کارنامه دارند. جودیت مک کینز از سال ۱۹۸۰ تا کنون به پژوهش و آموزش و کار با کودکان ناتوان ذهنی می پردازد و ریما هاتوم هم بیش از ۳۵ سال است که به عنوان آموزگار،‌استاد دانشگاه و مشاور برای بهتر کردن کیفیت آموزش به کودکان ناتوان ذهنی تلاش کرده است.

مراسم اهدای جایزه امروز ۸ دسامبر (۱۷ آذر) در کویت برگزار می شود.

 

Submitted by editor6 on