برگزاری دوره" آموزش خلاق"

"صندوق آموزش و توانمند سازی کودکان کار"، وابسته به موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، بخش نخست دوره آموزشی "آموزش خلاق" برای مربیان و مسئولان "انجمن حمایت از کودکان کار" (مولوی) را که از ۷ آبان آغاز کرده است، ‌به پایان رساند.

 این دوره آموزشی با  ۵۶ ساعت آموزش و دو کارگاه جمع بندی و در مجموع دوازده  نشست،‌ تا  ۲۴ دی ماه ۱۳۸۸ ادامه خواهد داشت.
بخش نخست این دوره روز ۵ شنبه ۱۲ آذر ماه با برگزاری یک کارگاه جمع بندی به پایان رسید. در این بخش تاریخ و مطالب نظری آموزش خلاق به بحث گذاشته شد، موضوع هایی همچون جایگاه کودک در طول تاریخ، شناخت شناسی، پایه های سواد، روش های آموزش خلاق وتفاوت های آن با آموزش رسمی.

برگزاری دوره آموزش خلاق

در کارگاه جمع بندی بخش نخست،‌ شرکت کنندگان ابتدا درباره مطالب نظری آموخته گفت و گو کردند و سپس  به دو گروه تقسیم شدند و با ایفای نقش، روش آموزش رسمی و آموزش خلاق را در یک کلاس فرضی با هم مقایسه  کردند. این برنامه نه تنها خلاق و سرگرم کننده بود بلکه دریافت شرکت کنندگان از آموخته های جلسات گذشته و درک آن ها  از مفهوم و روش های آموزشی را نیز بازتاب می داد. در پایان جلسه نیز شرکت کنندگان دریافت های خود را از تفاوت میان  روش آموزش رسمی و آموزش خلاق جمع بندی و تحلیل کردند.
این برنامه آموزشی با همکاری همه اعضای "صندوق آموزش و توانمند سازی کودکان کار"  تهیه و تدوین شده است. سرپرستی  این دوره آموزشی را "افسانه اشرفی" به  عهده داشته که با یاری آموزشگران "صندوق آموزش و توانمند سازی کودکان کار"، عاطفه سلیانی، شهناز جمشیدی، مرجان حجازی فر و آزاده بیات به اجرا در آمده است.

برگزاری دوره آموزش خلاق

حضور فعال و خلاق مسئولان "انجمن حمایت از کودکان کار"، خانم ها بناساز و فرهمند ، دراین  کارگاه سبب تشویق و ایجاد انگیزه برای شرکت کنندگان بوده است.
این دوره با اجرای کارگاه های نمایشی، کار با کتاب های فارسی آموزو لولوپی (ریاضی آموز ادبی )، تا ۲۴ دی ماه ادامه خواهد یافت. 

Submitted by editor6 on