هم اندیشی کودکان درباره مسائل روز جهان

دانش آموزان گوشه و کنار جهان، در کلاس های درس مجازی برای بحران گرمایش زمین و دگرگونی اقلیم چاره جویی می کنند.

یک محیط اینترنتی به نام “کلاس های درس ارتباط دهنده” (Connecting Classrooms)، دانش آموزان مدرسه ها در کشورهای مختلف جهان را در قالب یک شبکه اینترنتی، با یکدیگر در ارتباط قرار می دهد تا درباره یک یا چند موضوع مهم و به روز جهانی، گفت و گو کنند.

به این ترتیب کودکان می توانند امیدها، نگرانی ها و نظرهای خود را درباره مسائلی که به شکلی بر زندگی کودکان در سراسر جهان اثر می گذارد، با یکدیگر به اشتراک بگذارند. حالا هم دگرگونی اقلیم و گردهمایی کپنهاگ و نشست کودکان آفریقایی درباره غذا و کشاورزی که همزمان با گردهمایی اتحادیه آفریقا در سال ۲۰۱۰ برگزار می شود، به موضوع روز مطرح در این محیط مجازی تبدیل شده اند.

گردانندگان این شبکه هدف خود را در ارتباط قرار دادن دانش آموزان کلاس های درس در نقاط مختلف جهان عنوان کرده اند. آن ها امیدوارند به این ترتیب بچه ها مطالب بیشتری برای آموختن در دسترس داشته باشند و مهارت گفت و گو و اندیشیدن درباره مسائل مهم جهانی که بر زندگی آن ها اثر می گذارد را به دست آورند.

دست اندرکاران این شبکه بر این باورند که با چنین شکلی از ارتباط، کودکان برای به وجود آوردن تغییرات اجتماعی آگاهی و توانایی بیشتری پیدا می کنند، مهارت های ارتباطی خود را رشد می دهند، حساسیت های فرهنگی بیشتری پیدا می کنند و درک می کنند که تا چه میزان می توانند در تصمیم گیری های جهانی اثرگذار باشند.

دانش آموزان همه آموزشگاه ها در همه کشورها می توانند همراه با هم کلاسی های خود و از طریق مدرسه شان به این شبکه بپیوندند. برای این کار یک آموزگار از سوی مدرسه باید به این شبکه معرفی شود و اطلاعات مدرسه یا کلاس را برای گردانندگان شبکه بفرستد. به هر گروه عضو در شبکه یک صفحه اختصاص داده می شود که اطلاعات مربوط به مدرسه و فعالیت های آن را نمایش می دهد و امکان ارتباط افراد گروه با دیگر گروه ها فراهم می کند.

برای بیشتر دانستن درباره این محیط مجازی می توانید به این نشانی سر بزنید: 

http://connectingclassrooms.net

 

Submitted by editor6 on