فریدون عموزاده خلیلی باز هم اول شد!

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸همزمان با جشن دوازدهمین سالگرد تاسیس انجمن، نخستین مراسم نکوداشت کوشندگان عرصه ادبیات کودک و نوجوان ایران را برای فریدون عموزاده خلیلی برگزار کرد.

این برنامه که نخستین گام در راه اجرای تصمیم انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برای نکوداشت کوشندگان عرصه ادبیات کودک و نوجوان ایران بود، به پاس خدمات ارزنده فریدون عموزاده خلیلی در عرصه ادبیات و مطبوعات کودک و نوجوان ایران با حضور بسیاری از همکاران و دوستداران این نویسنده برگزار شد.

فریدون عموزاده خلیلی باز هم اول شد

در این مراسم، "مهدی حجوانی"، رئیس هیئت مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، "هوشنگ مرادی کرمانی" و "شهرام اقبال زاده"، دبیر انجمن، سخنرانی کردند. پس از آن برخی از دوستان و دوستداران این نویسنده از جمله "سوسن طاقدیس"، "بهاره رهنما"، "عباس تربن"، "مصطفی خرامان"، "فریده نباتی"، "منصور ضابطیان"، همسر عموزاده خلیلی و "آتوسا صالحی" سخنانی گفتند که با سخنرانی "فریدون عموزاده خلیلی" پی گرفته شد.

فریدون عموزاده خلیلی باز هم اول شد

این بخش از برنامه که با سروده ای از "قیصر امین پور" آغاز شده بود با خواندن سروده ای از "افشین علاء" و اهدا لوح تقدیر و تندیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به عموزاده خلیلی پایان یافت. عموزاده خلیلی هم این لوح و تندیس را به پاس سال ها همدلی به همسرش تقدیم کرد.

فریدون عموزاده خلیلی باز هم اول شد

فریدون عموزاده ی خلیلی نویسنده ی ادبیات کودک و نوجوان ایران از اعضا هیئت موسس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است که در دو دوره نخست نیز رئیس هیئت مدیره ی انجمن بوده است. او نخستین روزنامه ی کودک و نوجوان، نخستین مسابقه ی خبرنگاران افتخاری، نخستین مجله ی نوجوانان برای نوجوانان (مجله در مجله) را در ایران پایه گذاری کرده است.
 این مراسم با اجرای برنامه هایی به مناسبت دوازده ساله شدن انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و شب یلدا به پایان رسید. 

Submitted by editor6 on