"بیشترین هزینه دگرگونی اقلیم را کودکان می پردازند!"

"آن ونمن"، مدیر اجرایی یونیسف، در یک پیام ویدیویی به یک گروه برجسته از کارشناسان اقلیم سازمان ملل آن ها را به توجه ببشتر به تاثیر گرم شدن زمین در زندگی کودکان فراخواند.

روزها از آغاز گردهمایی جهانی برای چاره جویی درباره بحران دگرگونی اقلیم به سرعت سپری می شوند و به نظر می رسد که سیاست مداران به تصمیمی تاثیرگذار و همه جانبه برای مبارزه با گرم شدن زمین دست پیدا نکرده اند. در این شرایط که گویی سودهای ناپایدار مالی به زندگی زمین و آیندگانش ترجیح داده می شود، مدیر اجرایی یونیسف در پیامش، کودکان را گروهی دانست که کمترین سهم را در آلوده کردن زمین دارند اما بیشتری هزینه را برای آن می پردازند.

دراین پیام ویدیویی که در نشست کارشناسان برجسته سازمان ملل با حضور مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا، دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی در دوشنبه گذشته پخش شد، کودکان  وارث زمین و منابع آن شمرده شده اند. ونمن کودکان را بهترین امید جهان برای رویارویی با دگرگونی اقلیم در کشورهای مختلف خوانده و گفته درست به همین دلیل است که کودکان و نوجوانانی از ۴۴ کشور در دانمارک  گردهم آمده اند تا از اقدام فوری و جدی برای مبارزه با دگرگونی اقلیم پشتیبانی کنند.

گفتنی است گردهمایی سران ۱۹۳ کشور جهان در کپنهاگ برای گفت و گو درباره راه های بیرون روفتن از بحران گرمایش زمین، ۱۸ دسامبر، (۲۷ آذر) پایان یافت و نتیجه آن توافق برسر یک پیمان غیر الزام آور در میان کشورهای مختلف جهان بود. گفتنی است متن این پیمان را سران کشورهای صنعتی جهان تهیه کرده اند و بسیاری از کشورهای در حال توسعه منتقد آن هستند. این توافق، خواسته دانشمندان برای کم کردن تولید گازهای گلخانه ای را تامین نمی کند.

 

Submitted by editor6 on