برگزاری "مسابقه ملی مدرسه ها" در "دارفور"

سازمان ملل متحد به دولت سودان کمک می کند تا "مسابقه ملی مدرسه ها" را برای کودکان منطقه جنگ زده و بحرانی دارفور برگزار کند.

مسابقه ملی مدرسه ها، از بیست و یک سال پیش، هر سال در سودان برگزار می شود. امسال، قرار شده که این مسابقه در منطقه به شدت بحرانی دارفور برگزار شود و ۷۰۰۰ دانش آموز مدرسه راهنمایی از همه ۲۵ ایالت این کشور برای شرکت در مسابقه به این منطقه سفر کنند. همین هم سبب شده تا یونامید (UNAMID) یونیسف به یاری بیایند و با فراهم کردن امکانات رفاهی و امنیت برای کودکان، برگزاری این رویداد فرهنگی و آموزشی در این منطقه بحرانی را امکان پذیر کنند. یونامید سازمانی است که با همکاری اتحادیه آفریقا و هیئت عملیاتی سازمان ملل در امور دارفور برای رسیدگی به وضع زندگی در این منطقه تشکیل شده است.

"صلح و بازسازی" شعاری است که برای این دوره از مسابقه در نظر گرفته شده است. مسابقه ملی مدرسه ها در دوهفته برگزار می شود و دانش آموزان در چندین مسابقه علمی و ورزشی با یکدیگر رقابت می کنند. برنده شدن در مسابقه ها شاید مهم ترین نتیجه ای نباشد که نوجوانان سودانی از این رویداد فرهنگی به دست می آورند. به باور نماینده یونامید، این دانش آموزان در دارفور گرد می آیند و دو هفته را در کنار یکدیگر سپری می کنند تا بتوانند با هم گفت و گو کنند، دوستی را بیاموزند و برای بازگرداندن صلح به کشورشان آماده شوند.

دارفور، منطقه ای پهناور در غرب سودان است که از نزدیک به هفت سال پیش، شاهد درگیری های شدید بین دولت سودان و نیروهایی است که خواهان خودمختاری در این منطقه هستند. در جریان این نزاع ها، نزدیک به سیصد هزار نفر کشته و دو میلیون و هفتصد هزار نفر بی خانمان شده اند و در چادر و کپر زندگی می کنند.

 

Submitted by editor6 on