یونسکو و "آموزش برای همه" در سال ۲۰۱۰

در آغاز سال نو میلادی، یونسکو می گوید میلیون ها کودک در جهان از آموزش بی بهره اند. فراهم کردن حق برخورداری از آموزش پیش از دبستان در مناطق محروم جهان، برابری در برخورداری از حق آموزش و برابری جنسی در آموزش موضوع های مورد توجه یونسکو در سال ۲۰۱۰ خواهند بود.

بخش آموزشی یونسکو، "گزارش وضعیت جهانی آموزش برای همه" (GMR) و هدف های برنامه "آموزش برای همه" در سال ۲۰۱۰ را در روز ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) در نیویورک ارائه می کند. به گزارش پایگاه اینترنتی یونسکو، برنامه جهانی "آموزش برای همه"، در سال جدید میلادی، بر فراهم کردن امکان آموزش ابتدایی برای ساکنان مناطق دورافتاده و محروم جهان تمرکز می کند.

 افزون بر این، این برنامه جهانی امسال می کوشد تا میزان تاثیر عواملی چون فقر، جنسیت، مکان و منطقه جغرافیایی، نژاد، معلولیت و زبان در برخوردار نشدن میلیون ها کودک از حق آموزش را مشخص کند. آموزش برای همه، برنامه ای جهانی است که می کوشد تا سال ۲۰۱۵ فرصت برخورداری از حق آموزش ابتدایی را برای همه مردم جهان فراهم کند. این برنامه در راستای رسیدن به هدف های برنامه توسعه هزاره سازمان ملل و با مدیریت یونسکو اجرا می شود.

حفاظت از مدرسه ها، آموزگاران و دانش آموزان از آسیب دیدن در درگیری ها و نزاع ها و بلاهای طبیعی هم موضوع دو گزارش دیگر است که در نوزدهم ژانویه ارائه می شوند.

برگزاری یک گردهمایی بزرگ درباره اهمیت آموزش پیش از دبستان در سپتامبر ۲۰۱۰ ( شهریور ۸۹) در مسکو و اهدای دو جایزه تازه در به کار گیری تکنولوژی در آموزش و  تلاش برای بهبود کارایی و اثر بخشی آموزگاران از برنامه های دیگر بخش آموزش یونسکو در سال ۲۰۱۰ است.

 

Submitted by editor6 on