رایانه و اینترنت رایگان برای خانواده های کم درآمد!

۲۷۰ هزار خانواده کم درآمد انگلیسی، بر اساس برنامه دولت برای کمک به ارتباط بهتر بین خانه و مدرسه، از دولت رایانه و اینترنت رایگان دریافت می کنند.

این تصمیم هنگامی اعلام شده که لندن میزبان گردهمایی جهانی آموزش و فن آوری است. نشستی که  وزیران و کارشناسان آموزش و فن آوری را از کشورهای مختلف جهان گردهم می آورد تا درباره راه های بکار بردن فن آوری  در آموزش نزدیک به یک میلیارد کودک در جهان گفت و گو کنند.

 انگلستان اکنون یکی از پیشگامان استفاده از فن آوری در آموزش است و دولت برای اجرای طرح اهدای رایانه و اینترنت رایگان به خانواده های کم درآمد، ۳۰۰ میلیون پوند سرمایه گذاری کرده است. با اجرای این طرح که با همکاری دولت و سازمان دولتی "کودکان خانواده و مدرسه" (DCSF) اجرا می شود، خانواده های کم درآمد نیز مانند سایر خانواده ها می توانند به اینترنت دسترسی پیدا کنند و فاصله بین خانواده های فقیر با دیگر بخش های جامعه کمتر می شود.

هدف دولت انگلستان از تلاش برای در دسترس قرار دادن اینترنت برای همه خانواده ها، استفاده از این فن آوری برای کمک به آموزش کودکان است. هنگامی که در هر خانه ای دسترسی به دنیای مجازی امکان پذیر باشد، کودکان می توانند از آن در آموزش خود بهره ببرند و پدر و مادرها هم با مدرسه فرزندشان در ارتباط همیشگی و نزدیک قرار می گیرند.

دولت انگلستان می کوشد برنامه ارتباط اینترنتی بین خانه و مدرسه را تا سال ۲۰۱۲ به شکل قانونی در نظارت سازمان کودکان، خانواده و مدرسه قرار دهد. طرح ارتباط اینترنتی بین خانه و مدرسه پیش از این در چند منطقه به صورت آزمایشی اجرا شد و حاصل مثبتی در بهبود وضعیت آموزشی کودکان در بر برداشت.

گفتنی است گردهمایی جهانی آموزش و فن آوری از ۱۱ تا ۱۳ ژانویه (۲۱ تا ۲۳ دی) با شرکت کارشناسان و وزیران فن آوری و آموزش از کشورهای مختلف جهان در لندن برگزار می شود.

 

Submitted by editor6 on