با ابتکار سازمان ملل، سال جهانی نوجوانان در راه است!

سازمان ملل متحد، از تابستان سال ۲۰۱۰، یک سال را برای نوجوانان نام گذاری می کند.

سال جهانی نوجوانان بنا به نظر مجمع عمومی سازمان ملل از ۱۲ آگوست سال ۲۰۱۰ آغاز می شود و در روز ۱۱ آگوست سال ۲۰۱۱ به پایان می رسد. "گفت و گو و درک متقابل" شعاری است که برای این سال برگزیده شده و سازمان ملل و دیگر سازمان های جهانی بر اساس آن فعالیت هایی را تدارک می بینند.

سازمان ملل هدف خود را از نام گذاری یک سال برای نوجوانان، بهره بردن از نیرو، خلاقیت و نوآوری های نوجوانان در چیره شدن بر چالش ها و دشواری هایی عنوان کرده که انسان امروز با آن ها دست به گریبان است.

با فراهم کردن فرصت مشارکت در امور جهانی برای نوجوانان، سازمان ملل امیدوار است تا نیازها و نگرانی های نوجوانانی که در گوشه و کنار جهان زندگی می کنند را بهتر بشناسد و برآوردی هم از میزان توانایی آن ها در کوشش برای بر طرف کردن مشکلات جهانی به دست آورد. به همین دلیل هم مجمع عمومی در بیانیه خود برای اعلام این سال، از دولت ها سازمان ها و نهادهای اجتماعی و افراد فعال در این زمینه در سراسر جهان درخواست کرد تا به تدارک برنامه های ملی و بین المللی بپردازند.

در این بیانیه از نوجوانان هم خواسته شده تا برای پیش برد هدف برنامه های جهانی مانند هدف های توسعه هزاره سازمان ملل تلاش کنند.

 

Submitted by editor6 on