"مارتین اسکورسیزی" و "اختراع هوگو کابرت"

"مارتین اسکورسیزی"، کارگردان مشهور آمریکایی از یک کتاب تصویری برنده جایزه کلدکات، فیلم می سازد.

این کارگردان، بازیگر و فیلم نامه نویس مشهور و برنده جایزه اسکار، تصمیم دارد فیلمی بر اساس کتاب تصویری سیاه و سفید "اختراع هوگو کابرت"، اثر "برایان سلزنیک"، که در سال ۲۰۰۷ جایزه "کلدکات" را به دست آورده، بسازد. اسکورسیزی هم اکنون در حال گفت و گو برای دریافت اجازه برای اقتباس سینمایی از روی این کتاب است.

این فیلم قرار است به کارگردانی اسکورسیزی و با فیلم نامه ای از "جان لوگان"، نویسنده فیلم نامه "آواتار"، فیلم پرفروشی که اکنون بر پرده سینماها است تهیه شود.

 اختراع هوگو کابرت، داستان یک پسر جوان در دهه ۱۹۳۰ در پاریس است که در یک ایستگاه راه آهن زندگی می کند و می کوشد تا ربات آدم نمایی که از پدرش به ارث برده را تعمیر و راه اندازی کند.

اختراع هوگو کابرت که در سال ۲۰۰۷ چاپ شده، کتابی ۵۰۰ صفحه ای است که تنها ۳۰۰ صفحه تصویر را در خود جایی داده است. ترکیب متن و تصویر در این کتاب به گونه ای است که به آن را به نوعی ویژه می کند. سلزنیک کتاب خود را به این شکل توصیف می کند: "این کتاب یک رمان و یا یک کتاب تصویری صرف نیست. اختراع هوگو کابرت حتی یک رمان تصویری و یا یک فیلم هم نیست. این کتاب ترکیبی از همه این ها است."

پس از به قالب فیلم درآمدن "سفر به سرزمین وحشی ها" و "آقای روباه شگفت انگیز"، دو کتاب مشهور ادبیات کودک به دست دو کارگردان مشهور دنیای سینما، حالا سومین فیلم از کتاب های برگزیده دنیای ادبیات کودک، آن هم به کارگردانی یکی از مشهورترین کارگردانان سینمای جهان، بار دیگر اشتیاق برای دیدن فیلمی با اقتباس از یک کتاب برگزیده ادبیات کودک، را در دل دوست داران سینما و ادبیات کودکان برانگیخته است.

 

Submitted by admin on