"دلقکان بدون مرز" خنده را برای کودکان هایتی به ارمغان بردند!

صدای خنده کودکان، پس از نزدیک به یک و نیم ماه، بار دیگر در کوچه ها و خیابان های ویران شده پورتو پرنس، پایتخت هاییتی پیچید و به فضای این شهر غم زده رنگی از شادی بخشید. سبب این خنده و شادی، مردانی با بینی سرخ و موهای بهم ریخته بودند، "دلقکان بدون مرز" میهمان این کودکان شده بودند.

روز شنبه، کودکان و نوجوانانی که بیش از یک ماه است در کمپی نزدیک به ویرانه های کاخ ریاست جمهوری هاییتی در پورتو پرنس روزگار می گذرانند، به همت سازمان خیریه دلقکان بدون مرز فرانسه و کانادا، چند دقیقه ای دشواری های زندگی شان را فراموش کردند و لب به خنده گشودند.

دلقکان بدون مرز خنده را برای کودکان هایتی به ارمغان بردند

چهار مرد در جامه دلقکان، از سوی این سازمان خیریه، از سه روز پیش به پورتو پرنس سفر کرده اند تا شاید بتوانند خنده را به زندگی صدها کودک مصیبت دیده بازگردانند. شاخه سازمان بین المللی Boy Scouts پشتیبانی از این برنامه را بر عهده دارند و گروه را به کمپ های بازماندگان از زلزله راهنمایی می کنند.

آلکس جرج، یکی از اعضای سازمان بین المللی Boy Scouts، می گوید که فاجعه زمین لرزه، کودکی را از این کودکان ربوده و به یکباره به بزرگسالانی اندوهگین تبدیل شان کرده است. به باور جرج و همکارانش، اکنون زمان آن است تا لبخند و کودکی بار دیگر به وجود آن ها بازگردد.

این گروه، قرار است ده روز در هاییتی بماند و به کمپ های مختلف سر بزند. آن ها امیدوارند در طول سال ۲۰۱۰ باز هم به هاییتی سفر کنند.

دلقکان بدون مرز، در سال ۱۹۹۳ در شهر بارسلونای اسپانیا، پس از این که یک دلقک اسپانیایی برای اجرای نمایش برای ۷۰۰ کودک در یک کمپ در کروواسی دعوت شد، بنیان گذاری شد. پس از آن، سازمان های مشابهی در فرانسه و سوئد تاسیس شدند و بیشتر از ۷۰۰ سفر به مناطق بحرانی جهان برای بردن شادی به قلب انسان ها انجام دادند. این سازمان اکنون در ۹ کشور اسپانیا، فرانسه، سوئد، آلمان، بلژیک، ایرلند، آفریقای جنوبی، کانادا و آمریکا شعبه دارد.

Submitted by admin on