جایزه آذریزدی جهانی می شود!

شهرت مهدی آذریزدی به عنوان پدر قصه نویسی ادبیات كودک و نوجوان ایران در سطح بین المللی، مسوولان این بنیاد را مجاب كرد تا جایزه كتاب سال كودک آذریزدی را از سال آینده به صورت جهانی برگزار كنند.

مسوول بنیاد مهدی آذریزدی به خبرگزاری ایسنا از برگزاری همایش و اهدای نشان ویژه آذریزدی به آثار برتر كودک از دیگر برنامه های این بنیاد در سال آینده خبر داده است. مهدی آذریزدی، نویسنده كودک و نوجوان در ۱۸ تیر امسال در ۸۸ سالگی درگذشت. معروف ترین اثر او مجموعه "قصه های خوب برای بچه های خوب" است كه از سوی شورای كتاب كودک بارها به عنوان كتاب برگزیده سال انتخاب شده است.
رضا بردستانی، مسئول این بنیاد، با اشاره به فعالیت های علمی بنیاد آذر یزدی گفت: "لازمه داشتن نگاه علمی در یك بنیاد، برخورداری از پشتوانه علمی است و به همكاری دانشگاه و هیات علمی نیاز دارد و بنیاد می تواند موازی با دانشگاه فعالیت كند."
 دبیرخانه دائمی بنیاد آذریزدی چند روز پیش در محل مجتمع فرهنگی هنری امام علی یزد مستقر شد. او همچنین از فراخوان طراحی مزار آذریزدی و طراحی نشان بنیاد آذریزدی از پایان فروردین سال آینده خبر داد و گفت: "در این فراخوان از طرح دانشجویان و علاقه مندان رشته های هنر، معماری و هنرهای تجسمی برای طرح مقبره آذریزدی و همچنین نشان بنیاد دائمی یادمان آذریزدی استفاده می شود."
   
 

Submitted by editor6 on