"واقعیت‌های زندگی"، راهنمای سلامت دوران کودکی

آن ونمن، دبیر اجرایی یونیسف، روز ۱۸ فروردین در سفر به لسوتو، کشوری کوچک و محصور در جمهوری آفریقای جنوبی، نشریه راهنمای "واقعیت های زندگی" را رونمایی کرد. این نشریه اطلاعاتی مهم برای خانواده‌ها و جامعه های انسانی برای پیشگیری از مرگ و میر مادران و نوزادان، بیماری ها، حادثه ها و خشونت دربردارد.

راهنمای واقعیت های زندگی (Facts for Life) به طور مشترک و با همکاری یونیسف، سازمان جهانی بهداشت، یونسکو، صندوق جمعیت سازمان ملل، برنامه عمران سازمان ملل، برنامه ایدز سازمان ملل و بانک جهانی چاپ شده است.

خانم ونمان در مراسم رونمایی این راهنما گفت: "آموزش اصل است و راهنمای واقعیت‌های زندگی با استفاده از پیام‌های ساده می کوشد تا اطلاعات ضروری را به پدر و مادرها و پرستاران کودکان که مهم ترین نقش را در حمایت از کودکان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ها دارند، انتقال دهد."

او گفت:" ذات الریه، اسهال، مالاریا، سرخک و ایدز علت نیمی از مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال هستند. بیشتر این بیماری ها قابل پیش گیری اند و گاهی یک نا آگاهی ساده مرگ‌ را از پی دارد. راهنمای واقعیت‌های زندگی پلی است برای پرکردن این نا آگاهی". ونمن گفت: "باید از دختران و پسران در برابر خشونت و سوء استفاده حمایت کرد. حمایت از کودکان برای اطمینان از رشد آن ها در محیطی امن و شکوفا شدن توانایی های آن ها به بهترین شکل، سبب از بین رفتن چرخه فقر خواهد شد".

واقعیت‌های زندگی که اکنون به چاپ چهارم رسیده است، از زمان چاپ اول خود در سال ۱۹۸۹ تا کنون برای میلیون ها انسان و جامعه های گوناگون مفید بوده است. حدود ۱۵ میلیون نسخه از چاپ‌های پیشین این راهنما به ۲۱۵ زبان دنیا‌ ترجمه شده و به شکل گسترده پخش شده است.

نسخه الکترونیکی راهنمای واقعیت‌های زندگی به زبان های انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی قابل دسترس است. نسخه به روز شده آن دارای فصلی جدید درباره حمایت از کودک است که اطلاعاتی در زمینه ایمن نگاه داشتن کودکان در برابر رفتارهای خشن ارائه می‌دهد. یونیسف ایران نیز این راهنما را به زبان فارسی برگردان کرده است.

نسخه کنونی راهنمای واقعیت‌های زندگی در فرمتهای پی دی اف و متن ساده را در این نشانی ببینید:

www.factsforlifeglobal.org

برگردان فارسی راهنما را در پیوست بخوانید.

Submitted by admin on