"کلاغ سفید" بر شانه چهار کتاب ایرانی!

چهار کتاب ایرانی در میان فهرست امسال کتاب های پیشنهادی کتابخانه بین المللی کودکان مونیخ قرار گرفت.

این کتاب ها "کلاغ‌ها آنفلانزای مرغی نمی‌گیرند" نوشته فریدون عموزاده‌ خلیلی با تصویرگری ندا عظیمی، "کفش‌های آهنی" فریده خلعتبری با تصویرگری فرشید شفیعی، "دلم برای تو تنگ است" نوشته‌ آتوسا صالحی با تصویرگری هدا حدادی و "تنبل‌ پهلوان" نوشته‌ محمدرضا شمس با تصویرگری محمود مختاری هستند.

نام این کتاب ها در میان فهرست ۲۵۰ عنوان کتاب پیشنهادی این بزرگ ترین کتابخانه کودکان جهان است که کارشناسان این کتابخانه از میان بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب پیشنهادی از نهادهایی در کشورهای مختلف برگزیده و برای خواندن پیشنهاد کرده اند. فهرست کتاب های پیشنهادی کتابخانه مونیخ هر سال در فصلنامه تخصصی این کتابخانه به نام کلاغ سفید منتشر می شود. در ایران هر سال شورای کتاب کودک کتاب هایی را برای قرار گرفتن در فهرست کتاب های پیشنهادی کتابخانه مونیخ معرفی می کند.

این فهرست هر سال در جریان نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا منتشر می شود و کتاب ها در غرفه کتابخانه بین المللی مونیخ به نمایش درمی آیند. این فهرست به ناشران علاقمند این امکان را می دهد که با آثار برگزیده کشورهای دیگر آشنا شوند.

کتابخانه بین المللی کودکان مونیخ را یلا لپمن، بنیان گذار دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان ۴ سال پس از پایان جنگ جهانی دوم پایه گذاری کرد. این کتابخانه، هم اکنون پانصد و شصت هزار جلد کتاب در اختیاردارد که از بیشتر آن ها می توان در سالن مطالعه کتابخانه استفاده کرد. این کتاب ها به صد و سی زبان مختلف دنیا نوشته شده اند.

Submitted by editor6 on