انجمن تئاتر کودک در مراسم روز جهانی تئاتر از داود کیانیان تقدیر کرد

۹ اردیبهشت روز جهانی تئاتر است. انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر، به این مناسبت در روز پنج شنبه مراسمی در خانه هنرمندان تهران برگزار کرد. در این مراسم، خانه تئاتر از داوود کیانیان پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان ایران، به سبب سال ها تلاش در دنیای تئاتر کودک ایران، تقدیر کرد و نشان ویژه خانه تئاتر را به او اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در این مراسم، پیام توران میرهادی، بنیان گذار شورای کتاب کودک به مناسبت روز جهانی تئاتر توسط احترام برومند که اجرای مراسم را بر عهده داشت، خوانده شد.

در مراسم بزرگ داشت روز جهانی تئاتر، هنرمندانی مانند ایرج راد، حسن دادشكر، رضا فیاضی، مجید راستی، شهرام كرمی و یدالله وفاداری شرکت کردند. کیانیان، پس از دریافت نشان خود از دستان ایرج راد، مدیر عامل خانه تئاتر، گفت: "بیش از یك‌ میلیون كودكان كار در كشور ما زندگی می‌كنند كه اگر بتوانیم امكانات لازم و شرایط مناسب را فراهم كنیم خلاقیت‌ها و نوآوری‌های آنان هم شكوفا می‌شود."

در این مراسم، پیام احمدرضا احمدی، شاعر، كه به مناسبت روز جهانی تئاتر نوشته شده است، نیز از سوی روشنك كریمی یكی از اعضای انجمن تئاتر كودك و نوجوان خوانده شد. هم چنین رضا فیاضی دیگر هنرمند فعال در زمینه تئاتر كودك و نوجوان، از ناصر آویژه به خاطر سال‌ها فعالیت پیگیر در زمینه تئاتر كودك تقدیر كرد.

مجید راستی هم از مجتبی مهدی به دلیل سال‌ها فعالیت ‌اش در زمینه تئاتر كودك و نوجوان قدردانی کرد و قطعه شعری را به او تقدیم كرد.

اجرای سه قطعه ویولن از سوی "كسری خدیور" نوجوان ۱۵ ساله‌ای كه دكترای موسیقی دارد از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین انجمن تئاتر كودك و نوجوان كه سال گذشته احترام برومند را به عنوان عضو افتخاری خود پذیرفته است، شب گذشته جایزه‌ی ویژه‌ای را برای قدردانی به این هنرمند با سابقه تقدیم كرد.

Submitted by admin on