دولت پاکستان از "هزار و یکشب" کتابخانه کودکان می‌خواهد!

دولت محلی ایالت پنجاب پاکستان از نهاد هزار و یکشب خواسته تا چندین کتابخانه در بخش های مختلف ایالت پنجاب راه اندازی کند. موفقیتی بزرگ برای شاخه ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان.

رئیس دولت محلی در پنجاب چند هفته پیش در دیدار با بصارت کاظم، مدیر نهاد هزار و یکشب که در زمینه ترویج خواندن و آموزش خلاق کودکان و حقوق کودکان در لاهور پاکستان فعالیت های چشمگیری دارد، از او درخواست کرد تا با پشتیبانی دولتی، در پنجاب کتابخانه راه اندازی کند.

بصارت کاظم، سفارش راه اندازی و تجهیز کتابخانه کودکان در ۷۳ مرکز آموزشی و ۱۲ هنرستان در مناطقی با ساکنان کم درآمد و آسیب پذیر و یک کتابخانه بزرگ در موری منطقه ای در شمال شهر اسلام آباد را از دولت پنجاب دریافت کرده است.

رئیس اداره آموزش منطقه نیز در تدارک دیداری با خانم کاظم است تا درباره راه اندازی کتابخانه در ۳۰۰ دبستان با او گفت و گو کند.

راه اندازی این کتابخانه ها، راه را برای ترویج کتابخوانی به صورت بهتر و با کیفیت بیشتر برای بصارت کاظم و همکارانش در هزار و یکشب هموارتر می کند. دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان با بازتاب این خبر خوش در سایت خود برای خانم کاظم و نهاد هزار و یکشب موفقیت های بیشتر آرزو کرده است.

در این ارتباط بخوانید:

Submitted by admin on