نوجوانان مناطق فقیر نشین میزبان دبیرکل سازمان ملل!

نوجوانان اهل یکی از مناطق فقیرنشین حومه شهر ریودوژانیرو، پایتخت برزیل، چند روز پیش مهمان ویژه ای داشتند: دبیرکل سازمان ملل متحد که برای شرکت در گردهمایی بین المللی پیوند بین فرهنگ ها به برزیل سفر کرده بود.

دیدار آقای دبیرکل و نوجوانان در یک مدرسه انجام شد. جایی که مقامات محلی و نمایندگان یونیسف در بزریل همراه با بچه ها به پیشباز بان کی مون رفتند. در این دیدار که با هماهنگی نماینده یونیسف در برزیل امکان پذیر شده بود، دبیرکل سازمان ملل با نوجوانانی که در پروژه یونیسف به نام "برنامه توسعه شهری" یا (Platform of Urban Centres) فعالیت می کنند، دیدار و گفت و گو کرد. نوجوانان برزیلی برای بان کی مون از دشواری های زندگی حاشیه نشینی سخن گفتند و او را با فعالیت های شان برای نزدیک کردن جامعه و محل زندگی خود به شرایط اهداف توسعه هزاره سازمان ملل (MDGs) آشنا کردند.

نوجوانان مناطق فقیر نشین میزبان دبیرکل سازمان ملل

نزدیک به ۸۰ درصد مردم برزیل در شهرها زندگی می کنند، جایی که زندگی روزمره با انواع نابرابری ها جریان دارد. در این شیوه زندگی، ساکنان حاشیه شهرها و مناطق فقیرنشین، بسیار بیشتر از ساکنان مناطق دیگر با مشکلات بهداشتی، خشونت و مرگ و میر نوزادان و کودکان دست به گریبانند و به ندرت به آموزش با کیفیت دسترسی پیدا می کنند.

از این رو، یونیسف در سال ۲۰۰۹، پروژه ای را به نام "برنامه توسعه شهری" آغاز کرد. هدف این پروژه، حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان برزیلی ساکن در حاشیه شهرها است و از راه آموزش، ارائه امکانات بهداشتی و برنامه دیگر، می کوشد تا مقامات محلی را برای مبارزه با فقر تشویق کند.

این پروژه اکنون در ۱۲۶ محله فقیر نشین و حاشیه نشین سه شهربزرگ ریو دوژانیرو , سائو پائلو و ایتاکواکه ستوبا اجرا می شود و نماینده یونیسف در برزیل امیدوار است با اجرای آن در مناطق حاشیه ای و فقیر نشین همه شهرهای برزیل، راه رسیدن به اهداف توسعه هزاره سازمان ملل در برزیل هموار تر شود.

Submitted by admin on