گاندی های کوچک به مردم جهان پیام صلح و دوستی دادند!

نزدیک به ۲۵۵ دانش آموز از آموزشگاه کویمبارتو در ایالت تامیل نادو هندوستان با به تن کردن لبلسی همچون مهاتما گاندی، پیام صلح و مبارزه بدون خشونت برای مردم جهان فرستادند. با این کار دانش آموزان هندی رکورد تازه ای درکتاب لیمکا به ثبت رساندند. کتاب لیمکا (Limca)، کتاب ثبت رکوردها در کشور هندوستان است.

آرتی سر دبیرکتاب لیمکا می گوید: "برای این کودکان چنین حرکتی انگیزه دادن به کودکان سراسر هندوستان است تا گاندی را که پدر مردم هندوستان است فراموش نکنند.... آن ها می گویند در آستانه سده بیست و یکم به تدریج فراموش می کنیم که چگونه مستقل شده ایم و چه کسی این استقلال را برای ما به ارمغان آورده است.... و برای ما به عنوان سردبیران این کتاب، ثبت این حرکت در کتاب رکورد های ۲۰۱۱ بسیار افتخار آفرین است."

کارتیک باراتی، یکی از کودکان شرکت کننده می گوید: "گاندی پدر این ملت و پیام آور صلح و مبارزه ه بدون خشونت بود. برای من افتخار بزرگی است که یک روز به شکل گاندی درآمده ام.

 گاندی های کوچک به مردم جهان پیام صلح و دوستی دادند

دانش آموزان در حالی که چوبدستی از چوب بامبو به دست داشتند و آواز میهنی سر داده بودند از میان جمعیتی که به تماشای آن ها آمده بودند، گذشتند.

آن ها برای آن که سیمای گاندی را به یاد همگان آورند، ۵۲ نفرشان سرشان را از ته تراشیده بودند و بقیه با پارچه ای روشن به رنگ پوست بدن، سرشان را پوشانده بودند. عینکی با قاب گرد همسان او به چشم ها زده، سبیلی مصنوعی گذاشته و به جای لباس خود را با پارچه ای سفید پوشانده بودند.

مهاتما گاندی پیشگام فلسفه مقاومت بدون خشونت بود و یکی از چهر های کلیدی در مبارزه برای استقلال هندوستان. او در سال ۱۹۴۸ به وسیله یک هنوی افراطی در دهلی نو ترور شد.

Submitted by admin on