استانداردهای آموزش به کودکان در بحران!

یونیسف و همکارانش کمترین استانداردها برای آموزش به کودکان در کشورهای درگیر در نبردها و درگیری های نظامی در جهان را اعلام کردند.

براساس برآوردها، اکنون ۲۵ میلیون کودک در جهان در کشورهایی زندگی می کنند که درگیری های نظامی مانع برخورداری آن ها از آموزش ابتدایی آن هم با کمترین ویژگی های کیفیتی است.

این استانداردها، اطلاعات دفترچه راهنمای "آموزش در بحران" یونیسف را که به بیست و سه زبان مختلف منتشر می شود، به روز و کامل می کنند. دفترچه آموزش در بحران را یونیسف با مشارکت شبکه بین المللی آموزش (INEE) منتشر می کند. این دفترچه تاکنون در ۸۰ کشور جهان به کار برده شده و در فراهم کردن امکان آموزش ابتدایی برای کودکان کارایی داشته است.

استانداردهای آموزش به کودکان در بحران

الن ون کامتوت، یکی از کارشناسان ارشد آموزش در یونیسف، می گوید که ویرایش جدید این دفترچه راهنما به همراه کمترین استانداردهای مورد نیاز برای آموزش به کودکان در بحران، ابزار بسیار مفیدی برای دولت ها و سازمان های دولتی و غیردولتی است تا هنگامی که شرایط بحرانی در یک کشور به وجود می آید، مدرسه ها ویران می شوند و بچه ها نمی توانند برای تحصیل به مدرسه بروند، بتوانند امکان دسترسی به آموزش با کمترین استانداردها را به دست آورند.

Submitted by admin on