سیل در پاکستان، بیش از یک میلیون کودک را بی خانمان کرد!

رویدادی دیگر در پاکستان و مرگ و میر بسیار به همراه آن. این بار سفیر مرگ، جنگ یا حمله های انتحاری نبود بلکه سیل، بلایی از طبیعت بود که جان بیشتر از هزار و چهارصد نفر را گرفته و بیشتر از ۳ میلیون نفر را بی خانمان کرده است.

سیل چند روز گذشته که در اثر باران های موسمی مناطق گسترده ای از پاکستان را در بر گرفته، در ۸۰ سال گذشته در این کشور بی سابقه بوده است. سیل خانه ها را ویران کرده و محصولات کشاورزی را از بین برده است. براساس آمارها، یک میلیون و چهارصد هزار کودک در میان آوارگان هستند و حالا با فروکش کردن آب و کمبود آب سالم و بهداشت، شیوع بیماری های عفونی مانند وبا جان آن ها را تهدید می کند.

در این شرایط، یونیسف به همراه دیگر سازمان های بین المللی و دولت های کشورهای مختلف، امداد رسانی را آغاز کرده اند. یونیسف تاکنون بسته های لوازم بهداشتی، بشکه های آب و غذای خشک برای کودکان و خانواده های آسیب دیده فرستاده و ۷۳ چاه آب را لایروبی کرده تا بتواند برای ۸۰۰ هزار نفر از مردم آب قابل استفاده فراهم کند.

با همه این ها ترس از بازگشت سیل هنوز وجود دارد. پیش بینی های هواشناسی خبر از طوفان دیگری می دهد که در راه این منطقه است و ممکن است سبب وقوع سیلی دیگر در پاکستان شود.

Submitted by admin on