آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره تصویرگری بولونیا اعلام شد

تصویگران علاقه مند به شرکت در چهل و هفتمین جشنواره تصویرگری بولونیا (۲۰۱۱) می توانند آثار خود را تا اول مهر ماه ۱۳۸۹ به مركز آفرینش‌‌های فرهنگی هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان ارایه دهند.

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران(ایبنا)، نمایشگاه بین‌المللی كتاب بولونیا هر ساله با هدف تشویق تصویرگران كودک و نوجوان و نمایش آثار ارزشمند آن‌ها اقدام به برگزاری مسابقه‌ای در دو بخش داستانی و غیر داستانی می‌كند و آثار برگزیده این دو بخش در دو كاتالوگ مجزا به نمایش در می‌آید تا راهنمای معتبری برای ناشران كتاب‌های كودك و نوجوان باشد.

در ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایندگی از سوی جشنواره تصویرگری بولونیا آثار برگزیده را به این جشنواره ارسال می کند.

شرایط شرکت در جشنواره:

  • آثار تصویرگری چاپ شده ‌باید مربوط به تاریخ بعد از اول ژانویه ۲۰۰۹ باشد و سن مجاز شركت‌كنندگان در جشنواره بالای هجده سال باشد.
  • تصویرگران می‌توانند تنها در یكی از بخش‌های داستانی یا غیرداستانی شرکت کنند.
  • استفاده از هر نوع تكنیكی برای شركت در مسابقه آزاد است و محدودیتی از جهت رنگی و یا سیاه و سفید بودن آثار و استفاده از تكنیک كامپیوتری وجود ندارد.
  • ارسال پنج اثر تصویرگری چاپ شده یا چاپ نشده در حوزه كتاب كودک و نوجوان كه دارای یک عنوان مشترک باشند برای شرکت در مسابقه لازم است.
  • شركت‌ كنندگان باید فرم تقاضانامه حضور در جشنواره را به آدرس اینترنتی www2.bolognafiere.it/bookfair/mostraillustratori/en به زبان انگلیسی تكمیل كنند.

Submitted by editor6 on