"جنگل صلح" جایی امن برای کودکان کره شمالی و جنوبی

تلاش نوجوان آمریکایی، برای ساختن "جنگل صلح" در مرز دو کشور کره شمالی و جنوبی با شرط هایی از سوی مقامات کره شمالی روبه رو شد.

جاناتان لی، ۱۳ سال بیشتر ندارد و یک علاقه مند و کوشنده پرکار محیط زیست است. هنگامی که در مدرسه با این دو کشور همسایه و با روابط تیره با یکدیگر آشنا شد، تصمیم گرفت برای کودکان دو کره که نمی توانند همدیگر را ببینند و با هم آشنا شوند، کاری بکند. ساختن "جنگل صلح"، یک پارک امن برای کودکان دو کشور، در منطقه غیر نظامی در مرز دو کره، ایده ای بود که به ذهن جاناتان رسید.

جاناتان نامه ای برای کیم جونگ ایل، رهبر کمونیست کره شمالی نوشت و هفته گذشته همراه با مادر آمریکایی و پدر کره ای اش، راهی پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی شد. در ۸ روز اقامت در کره شمالی، او موفق نشد کیم جونگ ایل را ببیند اما با مقامات دیگر این کشور دیدار کرد.

آن ها به جاناتان گفتند که تا زمانی که قرارداد صلحی بین کره شمالی با کره جنوبی و آمریکا امضا نشود، ساختن "جنگل صلح" نیز امکان پذیر نخواهد بود. او از منطقه غیر نظامی در مرز دو کره نیز بازدید کرد. جایی که با بلوک های سیمانی بزرگ پوشیده شده و سربازانی از دو طرف در همه جای آن حضور دارند.

جاناتان برای باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، لی میونگ باک رئیس جمهور کره جنوبی و هو جین تائو، رئیس جمهور چین نیز نامه نوشته و از ایده خود برای ساختن جنگلی از درختان میوه برای کودکان دو کشور گفته است.

دو کشور کره شمالی و کره جنوبی، در سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ با یکدیگر جنگیدند و به آتش بس رسیدند اما هرگز بین آن ها قرار داد صلحی امضا نشد. روابط این دو همسایه اکنون نیز بسیار تیره است.

جنگل صلح جایی امن برای کودکان کره شمالی و جنوبی

حرکت این نوجوان، که بازتاب گسترده ای هم در رسانه های بین المللی داشته، سامانتا اسمیت، دختر یازده ساله آمریکایی را به یادها آورده است. این دختر در زمان جنگ سرد در سال ۱۹۸۳ به شوروی سفر کرد و نامه ای برای یوری آندروپوف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی نوشت و از او پرسید که آيا او می خواهد با آمریکا وارد یک جنگ هسته ای شود.

جنگل صلح جایی امن برای کودکان کره شمالی و جنوبی

با همه این ها، جاناتان امیدش را از دست نداده و امیدوار است که روزی این دو بخش شمالی و جنوبی شبه جزیره کره، دست دوستی به سوی یکدیگر دراز کنند و او نیز بتواند "جنگل صلح" اش را در مرز این دو کشور بسازد.

وب سایت نهاد محیط زیستی جاناتان لی را در این جا ببینید.

منبع:خبرگزاری فرانسه

Submitted by admin on