تصویرهای ایرانی در کاتالوگ اروپایی!

نام و آثار ‌ سه تصویرگر ایرانی در كاتالوگ دوسالانه تصویرگری زاگرب در کشور کرواسی قرار گرفت. در این كاتالوگ از فعالیت‌های تصویرگران ایران قدردانی شده است.

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران(ایبنا)، نام حسن عامه‌ كن برای تصویرگری كتاب "اسرارالتوحید"، پیمان رحیمی‌زاده برای کتاب "پیاده و سواره" و پریسا صابرمقدم برای تصویرگری كتاب "کلیله و دمنه" در فهرست نهایی دوسالانه تصویرگری زاگرب قرار گرفته است. امسال آثار ۱۳۰ تصویرساز از کشورهای مختلف جهان در كاتالوگ دوسالانه زاگرب (۲۰۱۰) قرار گرفته است.

در دوره پیشین این دوسالانه که در سال ۲۰۰۷ برگزار شد، آثاری از فرشید مثقالی، نرگس محمدی، هدی حدادی، راشین خیریه، ندا عظیمی، مهکامه شعبانی، حسن عامه‌کن، سیروس آقاخانی، آناهیتا تیموریان، و علیرضا گلدوزیان به کاتالوگ راه یافته بود.

در آن زمان، ندا عظیمی و مهكامه شعبانی دو تصویرگر كتاب، كارگاه‌هایی در حاشیه دوسالانه زاگرب برپا كردند و این سبب آشنایی بیشتر داوران این جشنواره با عملكرد تصویرسازان ایرانی شد. در كاتالوگ نهایی این دوسالانه آمده است: "حضور این دو هنرمند ایرانی در کارگاه نشانگر وسعت و کیفیت فعالیت‌های هنری زنان در ایران است."

آثار راه یافته به كاتالوگ پایانی دوسالانه زاگرب در نمایشگاه‌هایی در شهر زاگرب كراواسی به نمایش گذاشته می‌شود.

Submitted by admin on