گام های تازه ای از "آقای گام"!

آقای گام را بسیاری از بچه ها و بزرگسالان علاقه مند به ادبیات کودکان خوب می شناسند. پیرمرد بد اخلاقی با ریش سرخ و سر و وضعی شلخته که حوصله هیچ کس، به ویژه بچه ها و حیوانات را ندارد و در یک خانه بهم ریخته زندگی می کند.

پیش از این، چهار جلد ازمجموعه داستان های آقای گام نوشته اندی استنتون، نویسنده انگلیسی، و با ترجمه رضی هیرمندی منتشر شده بود. حالا، رضی هیرمندی مترجم نام آشنا، خبر از انتشار دو جلد دیگر از این داستان داده است.

"آقای گام و خرسی با حرکات موزون" و "آقای گام در درنده ی لامونیک بیبر" نام جلدهای پنج و پنج و نیم از مجموعه داستان های آقای گام است.

چندی پیش رضی هیرمندی درباره این که آقای گام در "درنده لامونیک بیبر" را گام پنج ونیم نامیده است، نه گام ششم به کتابک گفته بود: "اصل این کتاب دارای دو داستان از اندی استنتون و نویسنده امریکایی آدام بلید است که به مناسبت روز جهانی کتاب منتشر کرده اند، ولی در برگردان فارسی فقط اندی استنتون ترجمه شده است."

مجموعه داستان های آقای گام جایزه های بسیاری مانند جایزه بهترین کتاب ردهاوس که برندگان آن را کودکان انتخاب می کنند، جایزه بهترین کتاب بلوپیتر، جایزه ریچار جودی، جایزه لستر شایر و جایزه فنتستیک بوک را از آن خود کرده است. "آقای گام و خرسی با حرکات موزون" نیز در سال ۲۰۰۸ برنده جایزه کتاب های بامزه رولد دال در گروه سنی ۷ تا ۱۴ سال شده است.

داستان های آقای گام توانسته است با شگردهای نو در داستان نویسی کودک در میان خوانندگان کودک طرفداران بسیاری پیدا کند. این کتاب ها با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و از سوی انتشارات چرخ فلک منتشر شده است.

Submitted by admin on