روز جهانی صلح، به کودکان و نوجوانان تقدیم شد!

دبیرکل سازمان ملل متحد، دیروز جمعه ۱۷ سپتامبر، ناقوس صلح را نواخت و در مراسمی ویژه، آغاز بزرک داشت روز جهانی صلح را اعلام کرد. میهمانان یا به بیان بهتر، میزبانان ویژه این مراسم هم کودکان و نوجوانان بودند. امسال، روز جهانی صلح به آن‌ها تقدیم شده است.

"نوجوانان، صلح و توسعه"، شعار امسال برای روز جهانی صلح است. شعاری که بزرگسالان را، از سران دولت ها، برنامه ریزان، کارشناسان و نظامیان گرفته تا کوشندگان سازمان های مددکار غیردولتی در جهان را به توجه بیشتر فرامی خواند. توجه به اهمیت وجود صلح برای پیشرفت و رشد توانایی های نسل آینده.

روز جهانی صلح، به کودکان و نوجوانان تقدیم شد

در مراسم دیروز، ۶۰۰ کودک و نوجوان از آمریکا، مکزیک و کانادا همراه با دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان بیشتر از ۲۰ سازمان غیردولتی جهانی، در یک گردهمایی دانش آموزی در مقر سازمان ملل در نیویورک شرکت کردند. هزاران کودک و نوجوان دیگر هم از کشورهای لیبی و سودان، انگلستان و آمریکا از راه ویدیو کنفرانس با این نشست همراه شدند. نمایندگانی از نهادهای مختلف سازمان ملل و سفیران صلح و حسن نیت این نهادها نیز راه ویدیو کنفرانس کودکان و نوجوانان را همراهی و در برنامه ها شرکت کردند.

در مراسم دیگری برای بزرگداشت روز صلح در شهر ژنو، پایتخت سوییس، یک تیم فوتبال از دیپلمات های سازمان ملل و کارمندان دفتر سازمان ملل در ژنو، با تیمی از دانش آموزان یک دبیرستان مسابقه دادند.

روز جهانی صلح، هر سال در ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) گرامی داشته می شود. امسال، به سبب نشست بزرگ سازمان ملل درباره برنامه های توسعه هزاره سازمان ملل در هفته آينده، بان کی مون، ناقوس اعلام روز جهانی صلح را چند روزی زودتر به صدا در آورد. ناقوسی که هدیه ملت ژاپن به سازمان ملل است و به نماد روز جهانی صلح تبدیل شده است. این ناقوس با سکه هایی که کودکان ژاپنی از نمایندگان ۶۰ کشور مختلف جمع آوری کرده اند ساخته شده است.

Submitted by admin on