جشنواره کتاب در جزیره پری دریایی!

پنجمین جشنواره بین المللی کتاب کودک نامی کره جنوبی از جمعه یکم اکتبر آغاز می شود و تا ۴۵ روز دیگر ادامه خواهد داشت.

نوش آفرین انصاری، عرفان نظرآهاری و علی بوذری نیز از ایران در این جشنواره شرکت می‌کنند.

جزیره نامی در کره جنوبی این روزها جنب و جوش بیشتری را به خود می بیند. میهمانانی از کشورهای مختلف جهان که برای شرکت در جشنواره کتاب کودک با موضوع صلح به این جزیره کوچک هلال مانند می آيند و از زیبایی های آن نیز لذت می برند.

در جشنواره نامی هر سال، کتابی ویژه نیز منتشر می شود. کتابی که با همکاری هنرمندان کشورهای مختلف در ارتباط با موضوعی ویژه، تهیه می شود. کتاب امسال، کتاب صلح نام دارد و هنرمندان ۲۲ کشور، داستان‌های آن را نوشته و تصویرگری کرده اند. استرالیا، برزیل، هند، ایالات متحده آمریکا، بولیوی، آلمان، یونان، کره جنوبی، لیتوانی، ژاپن، مالزی، فلسطین و ترکیه برخی از این کشورها هستند.

از ایران نیز، عرفان نظرآهاری داستانی دارد که به وسیله علی بوذری تصویرگری شده است. نوش آفرین انصاری، رئیس هیئت مدیره شورای کتاب کودک، امسال یکی از اعضای کمیته بین‌المللی جشنواره کتاب کودک نامی است. آثار پدیدآورندگان کتاب صلح در حاشیه نمایشگاه، به بازدید همگانی گذاشته می‌شوند.

جشنواره کتاب در جزیره پری دریایی

از برنامه‌های دیگر جشنواره، برپایی سمینارها و کارگاه‌های آموزشی گوناگون است که از سوی پدیدآورندگانی از کشورهای مختلف برای معرفی فرهنگ و هنر این کشورها اجرا می شوند. از ایران، علی بوذری، یک کارگاه آموزشی درباره تصویرگری اجرا خواهد کرد.

جشنواره کتاب کودک نامی، برای نخستین بار در سال ۲۰۰۵ برگزار شد. سبب برگزاری آن نیز، بزرگ‌داشت دویستمین سالگرد تولد هانس کریستین اندرسن، نویسنده مشهور داستان های پریان بود. جشنواره، از آن پس هر سال برگزار می شود به این امید که جزیره کوچک و زیبا، از طیق کتاب های کودکان به یک دنیای پری دریایی تبدیل شود.

سفارت دانمارک، اتحادیه اروپا و شاخه ملی کره جنوبی در دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان، نمایندگی های یونیسف و یونسکو و چند سازمان بین المللی دیگر از این جشنواره پشتیبانی می کنند. در سال‌های گذشته، علاقه‌مندان ادبیات کودک جهان، استقبال بسیار خوبی از جشنواره نامی کردند.

پنجمین جشنواره بین المللی کتاب کودک نامی از ۱ اکتبر آغاز می شود و تا ۱۴ نوامبر (۹ مهر تا ۲۳ آبان) ادامه خواهد داشت.

Submitted by admin on