"بهبود با آموزگاران آغاز می شود!"

"بهبود با آموزگاران آغاز می شود!" این شعار امسال روز جهانی معلم است. روزی که هر سال در ۵ اکتبر (۱۳ مهر) گرامی داشته می شود.

یونسکو، دفتر آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل، برگزار کننده روزجهانی معلم است. امسال در یونسکو، یک نمایشگاه عکس از کلاس های درس آموزگارانی در بخش های مختلف جهان برپا شده است. کلاس هایی در جاهای دورافتاده یا درگیر جنگ یا بلاهای طبیعی که آموزگاری به دشواری و با پشتکار و مهربانی می کوشد تا فضایی امن و ارام برای یادگیری کودکان فراهم کند.

این کوشش، مفهومی است که یونسکو در شعار امسال روز جهانی معلم در نظر گرفته است. بهبودی، از جنگ و بیماری و بلاهای طبیعی، در کلاس های کوچک و بی امکانات و در دست های پرتلاش و چشم های مهربان این آموزگاران است که آغاز می شود.

ارائه تازه ترین آمار جهانی درباره آموزگاران، ارائه گزارش از پیشرفت در شرایط آموزگاران در قالب برنامه آموزش برای همه و گزارش از میزان پیشرفت برنامه های سازمان ملل برای بهبود وضعیت علمی و زندگی آموزگاران برنامه های دیگر یونسکو برای بزرگ داشت روز جهانی معلم است.

روز جهانی معلم

سازمان های امضا کنده پیام امسال روز جهانی معلم هم نشستی تشکیل می دهند. سازمان بین المللی آموزش (EI)، سازمان جهانی کار (ILO)، یونیسف و برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) در کنار یونسکو پیام امسال را امضا کرده اند.

هر سال، ۵ اکتبر، روزی است که شاید بیشتر از هر زمان دیگری در سال، سازمان های بین المللی به وضعیت آموزگاران و اهمیت کار آن ها می پردازند. آخر آموزگاران، مهم ترین منبع آموزشی جهان هستند و آموزش با کیفیت بدون وجود آن ها غیرممکن می شود. اما، بر اساس گزارش یونسکو، شمار آن ها با هدف های برنامه "آموزش برای همه" سازگاری ندارد.

برای فراهم کردن آموزش ابتدایی برای همه کودکان تا سال ۲۰۱۵، که هدف اصلی برنامه "آموزش برای همه" در یونسکو است، به ۹/۱ میلیون آموزگار جدید نیاز داریم.

این کمبود سبب شده یونسکو، به دولت ها و جامعه بین المللی برای سرمایه گذاری بیشتر بر زندگی آموزگاران فراخوان دهد. یونسکو، با درخواست توجه جهان به اهمیت نقش آموزگاران در دستیابی به هدف های جهانی، می کوشد تا جامعه جهانی را به کاستی های زندگی آموزگاران و سرمایه گذاری بیشتر بر پرورش آموزگاران جدید تشویق کند.

Submitted by admin on