هیئت مدیره جدید IBBY برگزیده شدند!

هیئت مدیره جدید دفتر بین المللی كتاب برای نسل جوان (IBBY) برای سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ برگزیده شدند.

هیئت مدیره جدید در جریان سی و دومین کنگره جهانی در مجمع عمومی IBBY در سانتیاگو دی كامپستلای اسپانیا برگزیده شدند و تا کنگره آینده دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در سال ۲۰۱۰ مسئولیت خواهند داشت. هیئت مدیره جدید با رای اعضا و شاخه های ملی IBBY که در کنگره انتخاب می‌شوند.

به این ترتیب، احمد رضا احمد خیرودین از مالزی، به ریاست دفتر بین‌المللی كتاب برای نسل جوان انتخاب شد. او در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ از اعضای هیئت مدیره IBBY بود. ماریا خسوس خیل از اسپانیا به عنوان رئیس هیئت داوران جایزه هانس كریستین اندرسن در سال ۲۰۱۲ برگزیده شد. او در سال‌‌‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ تجربه حضور در هیئت داوران جایزه اندرسن را داشته است. لیندا پاوُنتی از آمریكا و والی دی داكر از بلژیك به عنوان نایب رئیس دفتر بین المللی كتاب برای نسل جوان انتخاب شدند. لیندا پاونتی رئیس پیشین شاخه ملی IBBY اهل ایالات متحده آمریكا و استاد ادبیات كودكان است. والی دی داكر نیز نویسنده ادبیات كودكان و یكی از اعضا هیئت مدیره IBBY در سال ۲۰۰۸ است.

دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان, ادبیات کودک و نوجوان

دیگر اعضای هیئت مدیره كه تا سال ۲۰۱۲ و مجمع عمومی آینده IBBY مشغول به كار خواهند بود عبارت اند از: ماریلار الكساندر ازاسپانیا نویسنده و استاد ادبیات كودكان ، گلچین الپوگه از تركیه استاد ادبیات كودكان و نویسنده، ژاسمین چاهینیان از فرانسه سرپرست مركز ادبیات كودكان دنیای عرب، نادیا الخولی اهل مصر استاد زبان انگلیسی، جهان حلو از فلسطین دبیر شاخه بین المللی مصر عضو هیئت مدیره در سال ۲۰۰۸، كیوكو ماتسوكا از ژاپن مسئول موزه هنر ایتاباشی، جیمز توموسیمه از اوگاندا از اعضا هیئت مدیره در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰، مین جو زانگ از چین نایب رئیس شاخه بین‌المللی كتاب برای نسل جوان چین و عضو هیئت مدیره در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰.

الیس وینس از آمریكا نیز به عنوان خزانه دار انتخاب شد. او در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ نایب رئیسIBBY بود. هم چنین از سال ۲۰۰۸، به عنوان خزانه دار IBBY مشغول به كار است. پیتر گیر و فریتز روتچر از سوئیس نیز بار دیگر به عنوان بازرس انتخاب شدند. لیز پیج از کشور سوئیس هم‌چنان در سمت مدیر اجرایی و سیلویا واردل و كاترین كوركجیان ازآمریكا هم چنان به عنوان ویراستاران نشریه بوك برد Bookbird در سمت خود باقی ماندند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت زیر سر بزنید: http://www.ibby.org

Submitted by admin on