به حقوق کودکان پناهنده احترام بگذارید!

سازمان عفو بین الملل به همراه سه سازمان بین المللی حقوق بشری دیگر در جهان از دولت اتریش خواسته اند تا بازداشت و بازگرداندن کودکان پناهنده به این کشور را متوقف کند.

آن ها همچنین از اتریش خواسته اند تا به حقوق اقلیت های مهاجری که در این کشور زندگی می کنند بیشتر توجه کند. سازمان عفو بین الملل، سازمان کاریتاس، SOS Kinderdorf و Diakonie در یک نامه به قانون گذاران اتریش این درخواست ها را ارائه کرده اند.

موضوع از آن جا شروع شد که ۸ روز پیش، دو کودک دوقلوی ۸ ساله یک خانواده اهل کوزوو را به همراه پدرشان به کشور خود بازگرداندند. مادر این کودکان نیز مدتی بعد، رهسپار کوزوو شد. آن ها از سال ۲۰۰۴ در اتریش زندگی می کردند اما حالا درخواست پناهندگی شان رد شد و از ایشان خواسته شد تا اتریش را ترک کنند.

این رویداد، جرقه های اعتراض را برانگیخت و گفت و گوهای بسیاری را به وجود آورد. معترضان می گویند بازگرداندن پناهندگان کاری غیرانسانی و سنگدلانه است.

عفو بین الملل و سه سازمان حقوق بشری دیگر، در نامه خود به قانون گذاران اتریش، نوشته اند که "چرا باید افراد یک خانواده را از هم جدا کرد و به کودکانی که تقریبا بیشتر زندگی شان را در اتریش گذرانده اند و به زبان آلمانی سخن می گویند اجازه زندگی در این کشور را نداد."

این نامه به هانس فیشر رئیس جمهور اتریش تقدیم شد و او به خبرنگاران گفت که زندان جای کودکان نیست و باید راه های دیگری برای برطرف کردن این مشکل پیدا کرد.

رسانه های محلی اتریش، عکس های بسیاری از جدایی این کودکان از مادرشان و بازگرداندن آن ها به کشور محل تولدشان منتشر کرده بودند و همین سبب بروز اعتراض های گسترده داخلی و بین المللی شده بود.

Submitted by admin on