نسل جوان، طلایه دار ورزش برای صلح و توسعه!

یونسکو و انجمن بین المللی روزنامه ‌های ورزشی (IASN)، تصمیم به همکاری گرفتند تا کودکان، نوجوانان و جوانان را به ورزش کردن و داشتن نگاهی نو به ورزش تشویق کنند.

همکاری آن‌ها برای انتشار یک فصلنامه پژوهشی است که نخستین شماره آن در ماه فوریه سال ۲۰۱۱(بهمن ۸۹) منتشر می شود. این دو سازمان امیدوارند که با این کار، مردم بیشتر به اهمیت ورزش در رشد و توسعه و همچنین ترویج صلح پی ببرند. اما چشم امید آن‌ها نسل جوان است که می تواند نقش رهبری کننده را در تغییر نگرش به ورزش بر عهده بگیرد.

انجمن بین المللی روزنامه های ورزشی

قرار است شماره‌های فصلنامه در وب سایت‌های یونسکو و انجمن بین المللی روزنامه های ورزشی قرار بگیرد. موضوع‌های آن هم ورزش به عنوان یک ابزار توسعه با تمرکز ویژه بر آفریقا، توانایی بخشی به جوانان از راه ورزش، ورزش و مبارزه با نژادپرستی، ورزش و پیشگیری از خشونت است.

در هر شماره فصلنامه، مقاله ای هم به قلم یک نوجوان چاپ می شود. انتشار این فصلنامه نخستین گام برای همکاری‌های آينده این دو نهاد است. انجمن بین المللی روزنامه‌های ورزشی، در سال ۲۰۰۸ از سوی روزنامه نگاران ورزشی مطرحی از کشورهای فرانسه، ایتالیا، برزیل، اسپانیا و آرژانتین پایه گذاری شد.

یونسکو آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد

Submitted by admin on