کودکان، صداهای کوچک و رویاهای بزرگ!

۲۹ آبان و ۲۰ نوامبر، روز جهانی کودک و بیست و یکمین سالگرد تصویب پیمان نامه حقوق کودک بود.

ا۲۹ آبان و ۲۰ نوامبر، روز جهانی کودک و بیست و یکمین سالگرد تصویب پیمان نامه حقوق کودک بود.به این مناسبت یک سازمان بین‌المللی حقوق کودک از کودکان درباره رویاها و نیازهایشان پرسیده است.

سازمان ChildFund Alliance، برای انجام این ارزیابی با کودکان ۱۰ تا ۱۲ ساله در ۳۰ کشور در آسیا، آفریقا و آمریکا گفت و گو کرده است. این ارزیابی، که "صداهای کوچک، رویاهای بزرگ" نام داشت در مرداد و شهریور گذشته با نزدیک به ۱۰۰ کودک در ۳۰ کشور درحال توسعه و ۳۱۸ کودک در استرالیا، نیوزلند و ایالات متحده آمریکا انجام شده و نتیجه آن سه روز پیش به مناسبت روز جهانی کودک منتشرشده است.

نتیجه این ارزیابی نشان می‌دهد که از هر سه کودک یکی دست کم برای یک شب در هفته گرسنه می‌خوابد. بیشتر از ۲۵ درصد از کودکان، برای نیمی از روز کارهای دشوار و طاقت فرسا انجام می‌دهند.

از کودکانی که در ارزیابی شرکت کردند پرسیده شد که "اگر می توانستی برای یک روز رئیس جمهور کشورت باشی چه می کردی؟" ۵۷ درصد از آن‌ها پاسخ دادند که برای کودکان امکان آموزش فراهم می کردم یا مدرسه‌ها را نوسازی می کردم و مدرسه های بیشتری می ساختم.

عکس از Poverty Eradication Network Trust

در پاسخ به این پرسش که "به چه چیزی بیشتر از همه نیاز داری؟" از هر سه کودک، یکی پاسخ داد به غذا. ۴۵ درصد از این کودکان هم گفتند که می خواهند این توانایی را داشته باشند که یک دلار بیشتر برای تهیه آب و غذا خرج کنند.

کودکان در پاسخ به این پرسش که "از چه بیشتر از همه می ترسی؟" نخست از مار، مرگ و بیماری نام بردند و سپس از قربانی شدن یا مورد خشونت قرار گرفتن در جنگ نام بردند.

یکی از اعضای سازمان جهانی ChildFund Alliance و از دست اندرکاران این ارزیابی می گوید: ما با انجام این ارزیابی، می خواهیم که صدای کودکان را تقویت کنیم تا درباره نیازها و آرزوهای آن ها بیشتر بدانیم و بتوانیم در جهت درست حرکت کنیم."

Submitted by admin on