جلد سیزدهم فرهنگنامه کودکان و نوجوانان در راه انتشار!

شورای کتاب کودک، جلد سیزدهم فرهنگنامه کودکان و نوجوانان را به چاپخانه فرستاده است.

جلد سیزدهم فرهنگنامه، پس از گرفتن مجوز چاپ، به چاپخانه فرستاده شده و دوست داران فرهنگنامه مشتاقانه چشم به راه دیدنش هستند.

جلد سیزدهم ۱۵۰ مقاله درباره موضوع‌هایی که با حرف "خ" آغاز می‌شوند دارد. این جلد به سرپرستی توران میرهادی آماده شده است و مقاله های آن را گروه‌های تخصصی موضوعی در بخش فرهنگنامه شورای کتاب کودک آماده کرده‌اند.

کار بر روی فرهنگنامه کودکان و نوجوانان در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته است. جلد دوازدهم که مقاله های مربوط به موضوع‌هایی با حروف "چ" و "ح" را شامل می‌شود، زمستان گذشته به چاپ رسید. کار بر روی جلدهای چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم نیز به طور همزمان ادامه دارد. جلدهای چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم فرهنگنامه، حروف "د"، "ذ"، "ر"، "ز"، "س" و "ش" را در خود دارند. قرار است فرهنگنامه کودکان و نوجوانان در بیست و چهار جلد منتشر بشود. با پایان کار این جلدها و چاپ جلد شانزدهم، مقاله‌های نیمی از حروف الفبا، تهیه شده و در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد.

مقاله‌های تهیه شده در گروه‌های تخصصی فرهنگنامه از سوی مشاوران علمی فرهنگنامه، بازدید می‌شوند تا درستی محتوای آن‌ها تایید شود. کار بر روی تهیه فرهنگنامه ای جامع برای کودکان و نوجوانان را شورای کتاب کودک از سال ۱۳۵۸ آغاز کرده است. از آن زمان تاکنون، کار در همه مراحل تهیه فرهنگنامه در شورای کتاب کودک به شکل داوطلبانه انجام می‌شود.

 

Submitted by admin on