"زندگی در جنگل" را نقاشی کن!

سازمان ملل متحد، سال ۲۰۱۱ را سال جهانی جنگل‌ها نامیده است. همین نامگذاری هم شد موضوع امسال مسابقه نقاشی بین‌المللی محیط زیست سازمان ملل.

مسابقه‌ای که هرسال، با یک موضوع محیط زیستی مطرح در جهان، برگزار می‌شود تا کودکان و نوجوانان همه سرزمین‌های کره زیبای زمین، نسبت به محیط زیست شان حساس تر شوند.

به نقل از سایت کمیسیون ملی یونسکو در ایران، همه کودکان ۶ تا ۱۴ ساله دنیا، می‌توانند درباره "زندگی در جنگل" نقاشی بکشند و آن را برای شرکت در مسابقه بفرستند. مسابقه نقاشی بین المللی برنامه محیط زیست سازمان ملل، از بیست سال پیش برگزار می‌شود. هر سال هم موضوعی مناسب با برنامه های جهانی محیط زیست در آن سال، برای مسابقه اعلام می‌شود.

سال گذشته، موضوع مسابقه، "تنوع زیستی: تماس با طبیعت" بود. نقاشی برنده سال گذشته، را یک نوجوان ۱۴ ساله کشیده بود. این نقاشی، با نام "زمین بدون جانوران می میرد"، محتوای ویژه ای داشت و خیلی در دنیا مطرح شد.

برنده مسابقه سال گذشته با موضوع تنوع زیستی

کودکان دنیا، معمولا از مسابقه نقاشی محیط زیست سازمان ملل، استقبال خوبی می‌کنند. گفته شده که تا سال گذشته، نزدیک به ۳ میلیون کودک از ۱۰۰ کشور جهان در این مسابقه شرکت کرده اند.

در سال ۲۰۰۹ هم دختری ۹ ساله اهل سیبری روسیه، با سیاره کوچک شاد، سیاره کوچک غمگینش، برنده این مسابقه نقاشی شد.

مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست سازمان ملل، از سال ۱۹۹۱ تاکنون هر سال برگزار شده است. بنیاد صلح جهانی و محیط زیست ژاپن (FGPE) و شرکت‌های نیکن (Nikon) و بیر (Bayar) پشتیبانان سازمان ملل برای بزگرای این مسابقه هستند.

در این ارتباط بیشتر بخوانید

Submitted by admin on