تاج ادبیات کودک بریتانیا بر سر چه کسی گذاشته می‌شود؟

مقام افتخاری آینده ادبیات کودک بریتانیا، به چه کسی می‌رسد؟ کودکان و بزرگسالان علاقه‌مند به ادبیات کودکان بریتانیا، از اکنون می‌توانند پدیدآورنده مورد علاقه خود را برای به دست آوردن این مقام برای سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ نامزد کنند.

آن‌ها می‌توانند یک نویسنده، شاعر و یا تصویرگر کتاب‌های کودکان را برای به دست آوردن این مقام نامزد کنند. البته، هنرمند خوش اقبالی که این مقام برجسته را به دست می‌آورد، وظایفی نیز دارد. او کمک هزینه‌ای ۱۵۰۰ یورویی دریافت می‌کند و باید بر اساس خلاقیت و دیدگاه خود، فعالیت‌هایی برای ترویج خواندن، هنر و خلاقیت در میان کودکان و نوجوانان بریتانیایی ترتیب دهد. فعالیت‌هایی که دامنه گسترده ای پیدا کنند و برای کودکان و نوجوانان این بخش از جهان، ماندگار شوند.

آنتونی براون دارنده کنونی مقام افتخاری ادبیات کودک بریتانیا

اکنون آنتونی براون، تصویرگر مشهور کتاب‌های کودکان دارنده این مقام است. او از سال ۲۰۰۹ فعالیت‌های بسیاری را برای کودکان و نوجوانان ترتیب داده تا از راه نقاشی، خلاقیت خود را بروز دهند. او تا ماه ژوئن (تیر ماه) امسال فرصت دارد تا در نقش دارنده مقام ویژه در ادبیات کودکان، برای خلاق‌تر شدن کودکان و نوجوانان فعالیت کند.

برنده مقام افتخاری را هر دو سال یکبار، هیئت داورانی در بنیاد بوک تراست انگلستان برمی‌گزینند. آن‌ها برای این‌ کار، نامزدهای مردم، نهادهای ادبیات کودکان، نویسندگان، کتابداران، منتقدان و کتابفروشی‌ها را بررسی می‌کنند.

مایکل روزن، دارنده پیشین این مقام افتخاری

امسال، چهار کودک و نوجوان زیر ۱۴ سال که بهترین گزینش را در معرفی نامزدها انجام دهند، به عنوان برندگان یک مسابقه اینترنتی معرفی می‌شوند. این برندگان خوشبخت، به مراسم معرفی دارنده جدید مقام افتخاری، که در لندن برگزار می‌شود دعوت می‌شوند. دارندگان پیشین این مقام، کوانتین بلیک، آن فاین، مایکل مورپورگو، ژاکلین ویلسن و مایکل روزن، همگی از نویسندگان، تصویرگران و شاعران برجسته بریتانیایی هستند.

Submitted by admin on