اکنون دختران نوجوان را توانا کنید!

 سازمان ملل متحد یک گردهمایی در تشویق سرمایه گذاری برای رعایت حقوق دختران نوجوان برگزار می‌کند.

گردهمایی، "بر آینده سرمایه گذاری کنید: اکنون به دختران نوجوان توانایی ببخشید!" نام دارد و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، وزیران دولت‌ها، نهادهای سازمان ملل و سازمان‌های امور نوجوانان در آن شرکت می‌کنند. 

گروه دختران نوجوان سازمان ملل با همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل، یونیسف، یونسکو، نهاد زنان سازمان ملل، سازمان جهانی بهداشت و کمیساریایی عالی پناهندگان سازمان ملل این گردهمایی را برگزار می کنند. "گروه دختران نوجوان" سازمان ملل، به کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند تا درباره توانایی بخشیدن به دختران نوجوان به درستی سیاست گذاری کنند.  

در این گردهمایی درباره از میان برداشتن همه انواع تجاوز و خشونت علیه دختران گفت و گو می‌شود. دختران نوجوان نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی اکنون و آینده هر کشور دارند. سازمان ملل با برگزاری این گردهمایی امیدوار است گامی در ارتباط با تعهد خود بردارد. تعهد به تلاش برای دستیابی به برابری جنسی با مشارکت دولت‌ها، رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و سازمان‌های خیریه.  

گردهمایی بر آینده سرمایه گذاری کنید: "اکنون به دختران نوجوان توانایی ببخشید!"، ۶ اسفند در مقر سازمان ملل متحد برگزار می‌شود. 

 

Submitted by admin on