پیام توران میرهادی برای روز جهانی کتاب کودک!

توران میرهادی بنیان گذار شورای کتاب کودک به مناسبت روز جهانی کتاب کودک پیامی نوشته است. این پیام در مراسم جشن انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به مناسبت روز جهانی کتاب کودک خوانده شد. این مراسم پنجشنبه ١٨ فروردین در محل انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد. پیام را درزیر بخوانید:

"نویسندگان، تصویرگران، مترجمان و ناشران گرامی کتاب‌های کودکان و نوجوانان:

هرگز فکر کرده‌اید دنیای معاصر چه محیطی برای رشد نسل جوان ساخته است؟ نگاهی به فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، مطبوعات و بسیاری از کتاب‌ها، نشان می‌دهد که ادبیات و هنر روز به روز بیشتر و بیشتر در خدمت ثروت اندوزی، شهرت و تخریب اندیشه و احساس انسانی قرار گرفته‌اند. آیا باید تسلیم شویم؟ بزرگان سرزمین ما به ما آموخته‌اند که می‌توان در سخت‌ترین شرایط راه دیگری پیش گرفت و خصلت و صفات انسانی را در اندیشه‌ها و عواطف رشد داد و پیش برد.

یک بار دیگر زمان آن رسیده است که با تمام وجود به این مسئله بیندیشیم که در کلام و تصویر به عمق وجود انسانی بپردازیم و راهی برای طرح عشق و محبت به همه موجوات زنده، به طبیعت و به انسان‌ها بیابیم. خودمان باشیم و همه گونه بندهای اسارت را از اندیشه و تخیل و کلام خود دور سازیم. روز جهانی کتاب کودک فرصتی است برای نگاه مجدد به کودک و نوجوان به دنیای هنر و ادبیات و به خودمان و همه آنچه می‌خواهیم با فرزندان این آب و خاک سهیم شویم."

 

Submitted by admin on