کودکان، غرق در بحران‌های جهانی!

 برنامه اقدام انسانی یونیسف برای کودکان، به یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار برای کمک به نیازهای فوری کودکان و زنان در ۳۲ کشور جهان نیاز دارد. یونیسف، در سایت خود یک مقاله تصویری قرار داده و به برخی از این نیازهای فوری اشاره کرده است. 

یونیسف و سازمان‌های همکارش هر سال به آسیب دیدگان بیشتر از ۲۰۰ رویداد گوناگون در جهان کمک می‌کنند. از سیل و زلزله و دیگر بلاهای طبیعی گرفته تا بیماری‌های واگیردار و آسیب دیدگان از جنگ‌های داخلی و خارجی. بر اساس گزارش یونیسف، اکنون، ۷۰ درصد از فجایع جهانی به دگرگونی اقلیم برمی‌گردد. 

کودکان، غرق در بحران‌های جهانی

بحران‌های سیاسی در مرکز و شرق اروپا، امنیت و رفاه کودکان این بخش از جهان را با مشکل رو به رو کرده است. نبودن ساختارهای اجتماعی در کشورهای آفریقای مرکزی، برای نسل‌های پی در پی، سبب شده که کودکان با سوء تغذیه و فقر گسترده دست به گریبان باشند. دسترسی نداشتن به بهداشت، آموزش و خوراک مناسب، هنوز مشکل اصلی میلیون‌ها کودک در جهان است. خشونت‌های جسمی و جنسی در بسیاری از مناطق جهان، هم چنان کودکان را آزار می‌دهد. 

کودکان، غرق در بحران‌های جهانی

بی ثباتی و مشکلات بزرگ سیاسی در خاور میانه و شمال آفریقا، خواب آسوده را از چشمان کودکان ربوده و دشواری‌های بسیاری را برای زنده ماندن پیش روی‌شان قرار داده است. 

کودکان، غرق در بحران‌های جهانی

نا آرامی‌‌های سیاسی و آثار دگرگونی اقلیم  در این بخش از جهان رو به افزایش است. 

کودکان، غرق در بحران‌های جهانی

درگیری‌های نظامی در سودان، ۴ میلیون سیصد هزار آواره به جای گذاشته است. این بزرگترین شمار آوارگان در جهان است. 

کودکان، غرق در بحران‌های جهانی

در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، کودکان از مشکلات روحی و روانی و کمبودهای اجتماعی بسیاری رنج می‌برند.

کودکان، غرق در بحران‌های جهانی

 

همه تصویرهای مقاله را می‌توانید در این‌جا ببینید!

 

Submitted by admin on