٢٦٣ ناشر کتاب کودک و نوجوان در بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران شرکت می کنند

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ١٤ اردیبهشت ماه به مدت ١٠ روز در مصلی تهران برگزار می شود.

در نمایشگاه بیست و چهارم، فضایی در حدود ٦٣٠٠ مترمربع به بخش کتاب کودک و نوجوان اختصاص داده شده است و ٢٦٣ ناشر کودک و نوجوان به عرضه کتاب‌های خود می‌پردازند. از این تعداد ٢١٠ ناشر از تهران و ٥٣ ناشر از دیگر شهرها هستند. این ناشران با ۲۳ هزار و چهارصد و سی عنوان کتاب پذیرای کودکان و نوجوانان خواهند بود. بخش کودک امسال نیز هم‌چون سال گذشته در چهار خیابان اصلی ٢٢، ٢٣، ٢٤ و ٢٥ بر پا می شود.

انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان با تشکیل کارگروهی متشکل از هفت نفر از اعضای با تجربه انجمن، مسئولیت اجرای بخش کودک و نوجوان را در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بر عهده گرفته است. انجمن امسال با تشکیل ستاد خبری در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه، اخبار و رویدادهای نمایشگاه در این بخش را با همکاری خبرنگاران به طور مستقیم بازتاب خواهد داد.

شرکت نشر چیستا و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، امسال در سالن ناشران داخلی در شبستان مصلی در راهروی ۲۰، غرفه ٢٨ پذیرای علاقمندان ادبیات کودکان است. در این غرفه کتاب های آموزش خلاق کودک محور، کتاب های ترویج خواندن کتابک، مجموعه تاریخ ادبیات کودکان ایران، و روشنگر تاریکی ها؛ نخستین جلد از مجموعه کتاب های زندگینامه کوشندگان راه بهزیستی کودکان ایران، که زندگی نامه ی خودنوشت جبارباغچه بان و همسرش صفیه میربابایی است به نمایش گذاشته می شود.

در غرفه ی شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه کودکان و نوجوانان نیز سیزده جلد فرهنگنامه ی کودکان و نوجوانان که تاکنون منتشر شده است عرضه می شود.

اگر می خواهید از نمایشگاه کتاب دیدن کنید ستاد برگزاری نمایشگاه توصیه هایی برای شما دارد:

   " ١. برای بازدید از نمایشگاه حتی الامکان از مترو و اتوبوس های ویژه نمایشگاه استفاده نمائید.

   ٢. اگر بنا دارید مدت طولانی در نمایشگاه بمانید مواد غذایی و خوراکی مناسب به همراه خود بیاورید

   ٣. به محض ورود به نمایشگاه مسیر خود را مشخص و اطلاعات لازم مانند ناشر، عنوان کتاب، سالن و نقشه نمایشگاه را از ایستگاه های اطلاع رسانی بگیرید.

   ٤. اگر وسایل زیادی به همراه خود به نمایشگاه آورده‌اید می توانید به کیوسک‌های تحویل امانات در سطح نمایشگاه مراجعه نمائید.

   ٥. تمام غرفه‌های نمایشگاه به دستگاه کارت خوان مجهز شده است. از کارت‌های شبکه شتاب برای خرید استفاده کنید.

   ٦. به علایم و تابلوهای اطلاع رسانی نصب شده در سطح نمایشگاه توجه نمائید.

   ٧. از خرید نوشیدنی ها و مواد غذایی غیر بسته بندی شده و غیر بهداشتی خودداری کنید.

   ٨. به علت ازدحام بیش از حد در بعضی از سالن ها هرگونه موارد مشکوک و مزاحمت از سوی افراد را به انتظامات سالن ها اطلاع دهید.

   ٩. از ریختن زباله و کاغذ در سالن ها و محوطه نمایشگاه خودداری کنید.

  ١٠. کفش راحت و مناسب بپوشید."

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ١٤ تا ٢٤ اردیبهشت هر روز در مصلای تهران از ساعت ١٠ تا ٢٠ برپاست. 

Submitted by editor3 on