برنده جایزه یادبود آسترید لیندگرن به مردم سوئد یک هدیه داد

 شان تن، تصویرگر برنده گران ترین جایزه ادبیات کودک جهان، به مردم کشور سوئد یک هدیه جالب داد. 

شان تن، به تازگی به عنوان برنده امسال جایزه یادبود آسترید لیندگرن، به سوئد سفر کرد و جایزه ۵ میلیون کرونی اش را از برگزار کنندگان این جایزه، دریافت کرد. حالا، این تصویرگر جوان اهل استرالیا، یک تصویر از پی پی جوراب بلند، کشیده و به موزه ملی استکهلم اهدا کرده است. 

پی پی جوراب بلند، دختر کوچک و عجیب و غریب بسیار محبوبی است که شخصیت اصلی داستانی به همین نام از آسترید لیندگرن، نویسنده محبوب ادبیات کودک جهان است.

مدیر موزه ملی استکهلم از دریافت این هدیه ابراز خوشنودی بسیاری کرده است. او پیوستن این اثر اصل از تصویر برنده جایزه آسترید لیندگرن به مجموعه موزه را بسیار ارزشمند دانسته و از شان تن تشکر کرده است. 

برنده جایزه یادبود آسترید لیندگرن به مردم سوئد یک هدیه داد

در تصویری که شان تن کشیده، یک شخصیت از داستان های آسترید لیندگرن و یک شخصیت داستان های شان تن، با هم دیدار می کنند. این تصویر با مداد شمعی و مدادرنگی کشیده شده و در آن پی پی جوراب بلند بر روی سر یک بوفالوی آبی نشسته است. بوفالوی آبی، یکی از شخصیت های داستان کوتاه بوفالوی آبی در مجموعه داستانی به نام  Tales from Outer Suburbia  اثر شان تن است. 

شان تان بیش از ٢٠ کتاب تصویر کرده است که در میان آن ها می توان به " خرگوش ها " ( ١٩٩٨)، " درخت قرمز " (٢٠٠١) و " ورود" ( ٢٠٠٦) اشاره کرد.  او  تاکنون جوایز بزرگ دیگری همچون جایزه ادبیات کودکان آلمان در ٢٠٠٩ و جایزه نیویورک تایمز برای کتاب های تصویری در سال ٢٠٠٧ و اسکار بهترین فیلم انیمیشن براساس داستان The Lost Thing را از آن خود کرده است.

Submitted by admin on