بازی های تابستانی المپیک جهانی معلولان ذهنی

 بازی های جهانی المپیک تابستانی معلولان ذهنی در آتن، زادگاه بازی های جهانی المپیک در جریان است.

٧هزار قهرمان رشته های مختلف ورزشی دارای ناتوانی ذهنی، از ١٨٠ کشور جهان در ٢٢ رشته ورزشی در این باز ی ها شرکت کرده اند. کودکان و نوجوانان هم در میان این شرکت کنندگان حضور دارند. 

بازی های جهانی المپیک معلولان ذهنی، درست مانند بازی های المپیک و پارا المپیک، هر چهار سال یکبار در تابستان و زمستان برگزار می شود. نخستین دوره بازی های تابستانی المپیک معلولان ذهنی، در سال ١٩٦٨، در آمریکا برگزار شد. نخستین دوره زمستانی آن هم یک سال بعد در آمریکا برگزار شد. 

بازی های تابستانی المپیک جهانی معلولان ذهنی

سازمان المپیک معلولان ذهنی، برگزاری این بازی ها را بر عهده دارد. این سازمان در سال ١٩٦٨، با فکر یک معلم ورزش و با سرمایه گذاری خواهر جان اف کندی، رئیس جمهور وقت آمریکا، راه اندازی شد. این سازمان، در تمام طول سال، برنامه های آموزشی برای معلولان ذهنی برگزار می کند. بازی های المپیک هم از سال تشکیل این سازمان، به طور مرتب برگزار شده اند.  تاکنون بیشتر از سه میلیون قهرمان ورزشی معلول ذهنی، از ١٨٠ کشور جهان در برنامه های آموزشی این سازمان و یا در بازی های المپیک معلولان ذهنی، شرکت کرده اند. 

بازی های تابستانی امسال، در شهر آتن، پایتخت یونان برگزار می شود و کودکان و نوجوانان معلول ذهنی هم در آن شرکت می کنند. المپیک معلولان ذهنی، فرصت خوبی را برای کودکانی که همواره از خانه و مدرسه رانده شده و در موسسه های ویژه ای نگهداری می شوند فراهم می کند تا در برنامه های اجتماعی شرکت کنند و توانایی های خود را نشان دهند. 

بازی های تابستانی المپیک جهانی معلولان ذهنی

یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل، هم از سال ٢٠٠٧، با سازمان المپیک معلولان ذهنی همکاری می کند. این همکاری برای فراهم کردن آموزش، بهداشت و خدمات اجتماعی برای کودکان و نوجوانان معلول شرکت کننده در بازی های جهانی المپیک معلولان انجام می شود. 

Submitted by admin on