اجرای یک نمايش مشارکتی برای کودکان در تالار هنر

به تازگی در تالار هنر نمایشی بر روی صحنه رفته است که به گفته ی کارگردان آن، مخاطبان در اجرای آن مشارکت دارند. 

این نمایش که "اسب و سیب و بهار" نام دارد با کارگردانی آناهیتا غنی زاده از ۱۱ مرداد ماه در تالار هنر بر روی صحنه رفته است.

به نقل از سایت انجمن تئاتر کودک و نوجوان، آناهیتا غنی‌زاده در باره ی این نمایش می گوید پیش از آغاز نمایش كودكان با موضوع لبخند، نقاشی می‌كشند و در پایان نمایش از نقاشی كودكان استفاده می‌شود. پس از اجرای نمایش نیز کودکان ‌با نمایشگاهی از نقاشی‌شان روبه ‌رو می‌شوند.

این كارگردان تئاتر همچنین افزوده است برای حفظ اصل كیفیت و شناخت مخاطب در تئاتر كودك و نوجوان در این اجرای نمایش از یک روان شناس نیز راهنمایی گرفته شده است.

او به تلاش گروه اجرایی در ایجاد فضای دراماتیك و خیال‌انگیز اشاره كرده و افزوده است: "تلاش می‌كنیم افق‌های جدیدی به دنیای تخیل، هیجان و تفكر كودكان و نوجوانان پدید آوریم. ترفند دراماتیكی این نمایش موجب شده تا به لحاظ ساختار و محتوا، دو گروه مخاطب كودك و نوجوان را در برگیرد".

نمایش "اسب و سیب و بهار" ‌داستان زندگی كودكی است كه به سبب بی‌توجهی والدین،‌ به دنیای خیال پناه می‌برد و به دنبال ستاره‌ها راهی سفری در رویا می شود. این سفر به او کمک می کند تا از دریچه ی دیگری با زندگی و مفاهیم آن آشنا شود.

متن این نمایش را آناهیتا غنی زاده و نیما دهقانی با الهام از اثری به همین نام از احمد رضا احمدی نوشته اند و آنامی شكوری و حامد زارعان، نیكا ناظم‌زاده، مرجان وزین‌پور بازیگران این نمایش هستند.

‌این نمایش برای کودکان بالای هفت سال و تا ۱۵ شهریور هر روز از ساعت ۱۸ در تالار هنر به صحنه می‌رود.

Submitted by editor3 on