پیشنهاد بهترین کتاب های تصویری برای اجرای نمایش!

جولیا دونالدسون، هفتمین دارنده مقام افتخاری ادبیات کودک و نوجوان بریتانیا، فهرستی از کتاب های تصویری محبوب را که برای اجرای نمایش توسط کودکان مناسب است، معرفی کرده است.

"آنجا که وحشی ها هستند" موریس سنداک، "عروسکم داگر" شرلی هیوز، "اردک کشاورز" مارتین وادل، "می خواهیم یک خرش شکار کنیم" مایکل روزن از کتاب های تصویری است که در این فهرست سیزده تایی دیده می شود.

دونالدسون افزون بر داستان در نوشتن نمایشنامه و ترانه برای کودکان نیز دستی دارد و یکی از برنامه های او برای این دو سال، تدارک پروژه هایی است که کودکان را به اجرا کردن نمایش از کتاب های تصویری تشویق کند. او در این باره می گوید: «با توجه به تجربه هایی که در نمایشنامه نویسی و ترانه نویسی دارم، بسیار علاقمندم پروژه هایی را که کتاب ها را به نمایش و موسیقی پیوند می دهد و راه هایی را که نمایش می تواند به کودکان در لذت بردن از خواندن و پرورش اعتماد به نفس به کودکان کمک کنند گسترش دهم."

کتاب های تصویری شرایط مناسبی را برای آغاز فعالیت های نمایشی در کلاس یا خارج از آن فراهم می کند. دونالدسون می گوید: «یکی از چیزهایی که من در کتاب های تصویری دوست دارم این است که کتاب های تصویری کوتاه هستند... شما می توانید کتاب های تصویری را در یک نشست با کودکان سهیم شوید و شاید نمایشی از داستان آن را هم اجرا کنید. هر وقت به عنوان نویسنده به دیدن بچه ها می روم، آن ها را وادار می کنم براساس کتاب های تصویری نمایش اجرا کنند.»

کلیدواژه:
Submitted by editor3 on