گردهمایی بزرگ تصویرگران کتاب کودک جهان

 جشنواره دو سالانه تصویرگری براتیسلاوا چند روز دیگر بیست و سومین دور خود را آغاز می کند. 

دوسالانه براتیسلاوا مهم ترین رویداد تصویرگری کتاب کودک در جهان است. جشنواره امسال، از دوم سپتامبر (۱۱ شهریور) در شهر براتیسلاوا پایتخت اسلواکی برگزار می شود. ۳۵۶ تصویرگر با ۲۳۱۸ اثر تصویرگری از ۴۴ کشور جهان در  دوسالانه امسال شرکت می کنند. برای شناختن برنده امسال جایزه گرند پریکس و برندگان جایزه سیب طلا و دیپلم های  افتخار، باید هنوز چند روزی صبر کرد.  

گردهمایی بزرگ تصویرگران کتاب کودک جهان

هر سال در کنار بخش مسابقه جشنواره، چندین نمایشگاه هم برگزار می شود. دو نمایشگاه از آثار اصل برگزیدگان دور پیشین جایزه براتیسلاوا و آخرین برنده جایزه تصویرگری هانس کریستین اندرسن از بخش های جذاب دوسالانه است.

گردهمایی بزرگ تصویرگران کتاب کودک جهان

امسال، آثار ژوزف آنتونیو تاسیس پنلا، برنده جایزه گرند پریکس در سال ۲۰۰۹  و یوتا باوئر برنده جایزه تصویرگری هانس کریستین اندرسن در سال ۲۰۱۰ به نمایش گذاشته می شوند. 

گردهمایی بزرگ تصویرگران کتاب کودک جهان

در کنار این نمایشگاه های مهم، در هر دوره نمایشگاهی هم از آثار یک تصویرگر برجسته اهل اسلواکی به نمایش گذاشته می شود تا هنرمندان دیگر کشورها بیشتر با فرهنگ و هنر اسلواکی آشنا شوند. 

امسال در سمپوزیوم جشنواره، موضوع تصویرگری در دنیای رسانه های جدید بررسی می شود. سخنرانانی از کشورهای دانمارک، کرده جنوبی، ایران، فرانسه، جمهوری چک، ونزوئلا، کرواسی، ایتالیا، هلند و اسلواکی در سمپوزیوم این دوره شرکت دارند. از ایران، سحر ترهنده کارشناس تصویرگری، مقاله ای با نام به سوی دنیای رسانه های نو، ارائه خواهد کرد. 

Submitted by admin on