نمایشگاه-موزه احوال کودکی، فرهنگ و آموزش و پرورش کودکان ایران در حسینیه ارشاد برپا می شود

 موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، به مناسبت روز جهانی کودک، نمایشگاهی با نام احوال کودکی، فرهنگ و آموزش و پرورش کودکان ایران برپا می کند.

این نمایشگاه از روزهای ۱۶ تا ۲۱ مهر در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد تهران، تالار دکتر شریعتی  برپا خواهد بود. نمایشگاه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ برای بازدید مدارس و از ساعت ۱۴ تا ۱۸ برای بازدید همگانی باز است. 

در این نمایشگاه، بخشی از منابع گرد آوری شده در موسسه شامل کتاب ، سند ، اشیا و اسباب باز ی های کودکان به تماشا گذاشته می شود. موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان کار پژوهش‌های بنیادی در زمینه ادبیات کودکان را در ایران برعهده دارد و  با ارزش‌ترین گنجینه‌ی تاریخی شامل آثار و اسناد ادبیات کودکان از دوره مشروطه تا سال ۱۳۵۷ را گردآوری کرده است. موسسه امیدوار است که بتواند روزی موزه ملی تاریخ فرهنگ کودکی را که بازتاب دهنده زندگی کودک در طول تاریخ است راه اندازی کند .

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با برپایی چنین نمایشگاهی افزون بر گسترش آگاهی، علاقه مندان به فرهنگ کودکی را فرا می خواند  که در خرید و تهیه این اسناد از مجموعه داران شخصی موسسه را یاری دهند یا اسناد و اشیای شخصی دوران کودکی خود را در دسترس پژوهشگران این موسسه قرار دهند. 

نشانی: تهران، خیابان دکتر شریعتی، شماره ۱۱،‌کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد، تالار دکتر شریعتی

Submitted by admin on