مبارزه با گرسنگی با توزیع خوراک در مدرسه ها

 برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) و دولت برزیل برنامه ای مشترک را برای مبارزه با گرسنگی در جهان آغاز می کنند. 

این دو قرار است به کشورهای مختلف کمک کنند تا برنامه های ملی برای توزیع خوراک در مدرسه ها اجرا کنند و به این ترتیب به بهبود وضعیت تغذیه و آموزش کودکان کمک کنند.

مرکز عالی مبارزه با گرسنگی در برزیلیا، پایتخت برزیل، که در این برنامه با سازمان ملل همکاری می کند به کشورهایی در آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی کمک خواهد کرد تا با استفاده از مهارت و تجربه برزیل و برنامه جهانی غذا، با گرسنگی در کشور خود مبارزه کنند. برزیل و سازمان ملل، مدل هایی را از برنامه های موفق و مداوم توزیع خوراک در مدارس در اختیار این کشورها قرار خواهند داد.

ژوزت شیران، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل، در ارتباط با این برنامه، در یک سفر رسمی در برزیل به سر می برد. او درباره همکاری سازمان ملل با برزیل می گوید: برزیل کشوری است که مبارزه با گرسنگی را بسیار جدی گرفته و اکنون در میان پیشگامان مبارزه با گرسنگی در جهان به شمار می رود. ما می خواهیم از این تجربه و مهارت برزیل بهره ببریم و به کشورهایی که با سوءتغذیه و گرسنگی دست به گریبان هستند کمک کنیم."

برنامه توزیع خوراک در مدرسه های برزیل، هر سال به ۴۵ میلیون کودک در این کشور خدمات ارائه می کند. 

برنامه جهانی غذای سازمان ملل، بزرگ ترین نهاد بین المللی در جهان برای مبارزه با گرسنگی است. این نهاد، تنها با کمک های داوطلبانه اداره می شود و روزانه به ۲۲ میلیون کودک در مدرسه های ۶۰  کشور جهان، خوراک توزیع می کند. 

Submitted by admin on