فیلم های کودکان برای کودکان به نمایش در می آيد

 فیلم سازان جوان از شهرهای مختلف ایران و ۲۵ کشور جهان راهی قزوین می شوند تا در جشنواره بین المللی فیلم کودکان برای کودکان شرکت کنند. 

جشنواره ای که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱ تا ۳ آذر برگزار می شود. قرار است فیلم های کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۶ ساله از ایران و کشورهای مختلف در سینمای کانون و دوسینمای بهمن و مهتاب قزوین به نمایش گذاشته شود. 

این جشنواره از شش سال پیش به صورت ملی و با نام جشنواره قاصدک برگزار شده و امسال نخستین بار است که به شکل بین المللی برگزار می شود. محمد رضا کریمی صارمی دبیر جشنواره اعلام کرده که ۶۵۰ فیلم از کودکان ایران و ۲۵ کشور جهان به دبیرخانه جشنواره فرستاده شده است. از این میان،  ۴۵۰ فیلم آن از شرکت کنندگان ایرانی و ۲۰۰ فیلم از شرکت کنندگان خارجی از کشورهای اسپانیا‌، اسلونی‌، آفریقای جنوبی، آلمان‌، آمریکا‌، ایتالیا، برزیل‌، بریتانیا‌، تایوان‌، فرانسه‌، فنلاند ،فلسطین‌، قبرس‌، کره‌، لهستان‌، لبنان‌، مالزی‌، مکزیک ،هند، بلژیک‌، سوئد، امارات و آذربایجان است.

جشنواره در چهار بخش رقابتی (داستانی، مستند، پویانمایی، نماآهنگ) و سه بخش غیر رقابتی (خارج از مسابقه، نمايش ويژه، چشم انداز)  برگزار می شود.

برای بیشتر دانستن می توانید به سایت جشنواره به نشانی www.childfilmfest.ir سر بزنید.

Submitted by admin on