اداره پست به نامه های بابانوئل پاسخ می دهد!

 کریسمس نزدیک می شود و درخواست های کودکان برای گرفتن هدیه های مورد علاقه شان از بابانوئل به اوج خود می رسد.

عروسک، ماشین بازی، قطارهای الکترونیکی و بسیاری اسباب بازی های دیگر، که کودکان با علاقه و امیدواری آن ها را به عنوان هدیه های سال نو درخواست می کنند. بر اساس یک سنت قدیمی در آلمان، اداره های پست هفت شهر، در این روزهای نزدیک به سال نو، دست اندرکار پاسخ دادن به نامه های کودکان به بابانوئل می شوند.

امسال از اواخر ماه نوامبر، نزدیک به ۷۵ هزار کودک به بابانوئل نامه نوشته اند و نامه شان را به نشانی این هفت اداره پست فرستاده اند. کارمندان این هفت اداره پست با کمک چندین داوطلب به تک تک این نامه ها پاسخ خواهند داد. 

سنت پاسخ دادن به نامه های  کودکان به بابانوئل ( سانتا کلوس) یا مسیح کودک در آلمان از دهه ها پیش شروع شد. هنگامی که یک نامه به بابانوئل به اداره پست یکی از این شهرها رسید. کارمندان اداره پست نمی دانستند با این نامه چه کار کنند، بنابراین نشستند و به آن پاسخ دادند. سال بعد، تعداد بیشتری نامه از کودکان به این اداره پست رسید و با گذر زمان، چند نامه به هزاران نامه تبدیل شد. به این ترتیب، در سال ۱۹۶۵، نخستین اداره پست کریسمس، در منطقه Himmelsthür آلمان تاسیس شد. پس از آن شش اداره پست کریسمس دیگر هم در شهرهای دیگر تاسیس شدند. 

اداره پست به نامه های بابانوئل پاسخ می دهد

این سنت، تلاشی است برای مهار کردن رواج مصرف گرایی در روزهای کریسمس به امید این که روح کریسمس دوباره در میان خانواده ها زنده شود. رزماری اسکات، که بیست سال تمام دست اندرکار پاسخ دادن به نامه های کریسمس بوده، می گوید که این تلاشی است برای نزدیک تر کردن افراد خانواده به یکدیگر، زیرا پدر و مادرها را تشویق می کند تا کودکان شان را در نوشتن نامه ها، همراهی کنند. تاکنون، کودکانی از ۷۰ کشور جهان، نامه هایی به بابانوئل نوشته اند و از کارمندان اداره پست کریمس در Himmelsfarhrt پاسخ دریافت کرده اند.  امسال برای نخستین بار کودکانی از مغولستان و ویتنام در این سنت شرکت کرده اند. 

اسکات می گوید: "یک بار یک شکلات با یکی از نامه ها به دستم رسید. کودکی که نامه را فرستاده بود، نوشته بود که این شکلات را برایت می فرستم که آن را بخوری و برای آوردن هدیه های من انرژی داشته باشی." او می گوید: "نامه های کودکان درباره همه چیز هستند. آن ها با همه وجودشان این نامه ها را می نویسند. در بسیاری از موارد آن ها درباره مشکلات پدر و مادرهای شان می نویسند. مشکلاتی مانند مشاجره، بیماری یا جدایی آن ها. ما تلاش می کنیم کاری کنیم که این کودکان دوباره به زندگی اعتماد کنند." 

Submitted by admin on